صدقی: بزرگ ترین اتفاق بازار نقل وانتقالات این فصل فوتبال اروپا به جابجایی های بزرگ روی نیمکت تیمها مربوط می شود.

فصل جابجایی روی نیمکت مربیان

از منچسترسیتی به دلیل شرایط مالی خوبی که دارد، همچنان به عنوان تیمی که قصد دارد یک مربی بزرگ را جانشین مانوئل پیگرینی کند حرف می زنند. فران سوریان مدیر این تیم آنچلوتی را برای نیمکت برگزیده و مربی ایتالیایی دستمزد 7 میلیون یورویی از شیخ های اماراتی دریافت کرده است. احتمال جدایی کارلتو از رئال در پایان رقابتهای این فصل لالیگا بسیار زیاد است. سیمئونه هم با وجود اینکه قراردادش را با اتلتیکو مادرید به مدت 4 فصل دیگر تمدید کرده، همچنان جزو گزینه های احتمالی نشستن روی نیمکت سیتزین هاست. البته او از پی اس جی و چند تیم آلمانی هم تماس داشته است. همه چیز در روزهای آتی مشخص خواهد شد. اگر فلورنتینو پرس دیگر کارلتو را نخواهد، چه کسی را به رئال می آورد؟ کلوپ؟ یا شاید بلان که هرگز در پاریس مربی محبوبی نبوده است. در این شرایط چه کسی روی نیمکت پاری سن ژرمن می نشیند؟ حتی لوئیس انریکه که سایت کوچ ورلد رنکینگ او را به عنوان بهترین مربی جهان معرفی کرده، ممکن است در یک تصمیم غیرمنتظره ، بعد از گذشت تنها یک سال ازشروع کارش در بارسلونا از این تیم جدا شود. اگرچه احتمال اینکه بارسلونا در این فصل به یک هت تریک تاریخی با او دست پیدا کند زیاد به نظر می رسد.

 اما انریکه مربی غیرقابل پیش بینی نشان داده است. اما در بین لیگ های باشگاهی اروپا، بیشترین تحولات روی نیمکت های   سری A ایتالیا رخ خواهد داد. مربیان باشگاهی در این لیگ به جز آلگری و پیولی سال نسبتا بدی را سپری کرده و روسای بی حوصله این باشگاهها منتظر پایان فصل نشسته اند تا هرچه زودتر در مورد سرنوشت تیمهایشان برای فصل آینده تصمیم گیری کنند. برلوسکنی از چند هفته پیش برای اخراج اینتزاگی منتظر مانده و این اتفاق ممکن است هرلحظه رخ دهد. دلائورنتیس در مقطعی از فصل به حدی از دست بنیتس عصبانی بود که حتی نمی خواست او را ببیند.

 اگرچه مربی اسپانیایی در هفته های پایانی دوباره نتایج خوبی کسب کرد و حتی صحبت از تمدید قرارداد او مطرح بود. دلاواله رئیس فیورنتینا هم از همیشه گیج تر شده است. تقریبا نیمی از تیمهای باشگاهی ایتالیا ممکن است در بازار تابستانی با جابجایی های بزرگ روی نیمکت های خود روبرو شوند. هراز گاهی حتی از احتمال حضور ستاره هایی نظیر گرت بیل، زلاتان، مولر، توره، فالکائو و دی ماریا هم در ایتالیا حرف هایی به گوش می رسد که همه بیشتر به شایعه شباهت دارند. برای اینکه سری A با وجود درخشش غیرمنتظره در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، همچنان در جذب ستاره های بزرگ دنیای فوتبال عاجز و ناتوان به نظر می رسید. در ایتالیا پولی برای خرید این قهرمانان وجود ندارد و بهترین راه ایجاد تغییر و تحول در تیم همان تعویض مربی خواهد بود.

در بازار این فصل نام اسپالتی، میهایلوویچ، مونته لا و دونادونی را مسلما زیاد خواهیم شنید. این مربیان را به نیمکت های میلان، ناپولی و فیورنتینا نزدیک می دانند. ناپولی بیش از هر زمانی به مربی صربستانی سمپدوریا نزدیک شده و چند هفته پیش حتی از توافق های دوطرف حرف به میان آمده بود. مسلما بعد از کنار رفتن ناپولی در نیمه نهایی لیگ اروپا و عنوان چهارمی این تیم در لیگ، رابطه دلائورنتیس و بنیتس دوباره به روزهای بد خود بازگشته و مربی اسپانیایی هم به دلایل شخصی ترجیح می دهد دوباره به لیورپول بازگردد. اما میهایلوویچ که سال گذشته تا یک قدمی نشستن روی نیمکت یوونتوس هم پیش رفته بود  ممکن است با یک سورپرایز عجیب و غریب روبرو شود. اسپالتی نامی است که از چند هفته پیش سمپدوریا به فکر دراختیار گرفتن او افتاده و البته فیورنتینا هم نیم نگاهی به او دارد.

 البته بنفش پوشان فلورانسی با دونادونی و سارری هم حرف زده اند. مونته لا خیلی جدی به فکر جدایی از این تیم افتاده است. البته اولین تیمی که به اسپالتی فکر کرده، میلان بود. در ماههای ژانویه و فوریه حتی به نظر می رسید که دو طرف با هم به توافق اولیه هم رسیده اند. اما درصورت فروش میلان به مالکان تایلندی جدید، ممکن است سناریوهای جدیدی در این تیم به روی صحنه روند. اونای امری مربی سویا و حتی مونته لا هم می توانند گزینه های هدایت روسونری در فصل بعد باشند. مونته لا کارنامه کاری خیلی خوبی دارد ولی هنوز معلوم نیست که چه شخصی درمورد بازسازی تیمی که دراین فصل با بحران های زیادی روبرو بوده، تصمیم گیری خواهد کرد. هنوز تکلیف فروش میلان مشخص نیست. درکنار همه این نامها، ممکن است آنتونیو کونته با ورود به عرصه رقابت، همه معادله ها را برهم زند. او در صورت وداع رودی گارسیا با رم، ممکن است در یک تصمیم غیرمنتظره سر از نیمکت جلوروسی دربیاورد.

پالوتا رئیس باشگاه در یک مکالمه خصوصی او را برای فصل بعد هم تایید کرده ولی یکی دو باشگاه خارجی به فکر استخدام مربی فرانسوی هستند. البته میلان هم از یک سال پیش به کونته فکر می کند و همین حالا هم با کمال میل بازسازی و تحول این تیم را به مربی سابق یووه واگذار می کند. حتی ناپولی هم نامش را در این کورس رقابتی شدید ثبت کرده است. در بین تیمهای خارجی خواهان کونته هم پاری سن ژرمن از چند ماه پیش با مربی لاجوردی پوشان صحبت هایی انجام داده بود. اما کونته به رمی ها گفته که درحال حاضر چنین همکاری مقدور نیست و او در حال حاضر قصد خداحافظی از نیمکت تیم ملی ایتالیا را ندارد. مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره ای رخ دهد. ساباتینی مدیرورزشی رم هم که به این سادگی ها دست بردار نیست، با یکی دو مربی آلمانی وارد مذاکره شده و اشمیت مربی لورکوزن و یورگن کلوپ مربی بوروسیا دورتموند را که درپایان این فصل از این تیم جدا می شود، برای هدایت جلوروسی درنظر گرفته است. اما مانع اصلی پیش روی او منچسترسیتی است که به هیچ قیمتی نمی خواهد کلوپ را به رم بدهد. البته در مورد سیتی هر روز شایعه های تازه ای به گوش می رسند. مدتها درمورد حضور حتمی پپ گواردیولا روی نیمکت این تیم در فصل آینده صحبت می شد تا اینکه مربی بایرن مونیخ با عصبانیت به خبرنگاران گفت که قصد جدایی از این تیم را ندارد و سر حرف قبلی خود مانده است...

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.