۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
کد خبر: 284872

قدس آنلاين- مريم سادات كاظمي: فعاليت ورزشي فوايد انكارناپذيري در زمينه پيشگيري از بيماري ها دارد. با وجود اينكه به طور كامل مانع از ابتلا به بيماري ها نمي شود اما بهبود وضعيت سلامتي را تضمين مي كند. در اين باره پياده روي روشي ساده براي حفظ سلامتي و حافظه محسوب مي شود.

راهكاري ساده اما بي نظير براي تحريك حافظه

حافظه؛ ذخيره اي ارزشمند پس از 50 سالگي

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ توانايي ها شناختي و از جمله حافظه به خاطر پير شدن سلول ها با افزايش سن، تحليل مي روند. از دست دادن حافظه و فراموشي پس از سن 50 سالگي به تدريج بيشتر مي شود.

اما خوشبختانه چند توصيه ساده براي كند شدن اين روند وجود دارد. مطالعات بسياري روي گروه هاي افراد بالاي سن 50 سال حكايت از فوايد پياده روي بر تمركز حافظه دارد.

فعاليت مغزي تحريك شده

ثابت شده است كه فعاليت مغز در افرادي كه به طور منظم حدود 20 دقيقه در روز با روشي نسبتا پرتحرك پياده روي مي كنند،‌ بسيار قابل توجه است. اين افراد در مقايسه با ديگران هم سالان خود كمتر دچار دمانس و اختلالات شناختي مي شوند.

بهبود اختلالات موجود

تحقيقات همچنين نشان مي دهد كه پياده روي مي تواند اختلالات شناختي موجود را كاهش دهد،‌ عملكردهاي مغز را بهبود بخشد و جريان خون را تحريك كند. البته با توجه به مشاهدات، اين تاثيرات مثبت پس از قطع فعاليت ورزشي حتي پس از يك سال از بين مي رود.

 حفظ آمادگي كامل

پياده روي علاوه بر اينكه باعث حفظ حافظه مطلوب در مدت طولاني تري مي شود، فوايد متعددي بر سلامت بدن دارد زيرا  خطر ابتلا به افسردگي را كاهش مي دهد، در كشيدگي عضلات مؤثر است، آسم را بهبود مي بخشد و...

و....

پياده روي فعاليت ورزشي با شدت كم و قابل دسترس براي اكثر افراد است. اگر دوست داريد كه همواره توانايي حافظه و وضعيت مطلوب سلامتي را حفظ كنيد، براي پياده روي ترديد نداشته باشيد.

منبع:www.Comprendrechoissir.com

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.