معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص 160 میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی به تعاونی‌های خدماتی و تولیدی و پرداخت بیش از 1800 میلیارد تومان منابع داخلی بانک توسعه تعاون به تعاونگران در سال گذشته خبر داد.

اختصاص 160 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به تعاون

سید حمید کلانتری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حوزه اعتبارات سال 1393، فارغ از مجموع اعتبارات مذکور 53 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای طرح‌های تعاونی تخصیص یافت.

وی افزود: منابع صندوق توسعه ملی، تسهیلات ارزان قیمت یارانه‌ای و تسهیلات بانک توسعه تعاون رسمی بوده که دو درصد پایین‌تر از سایر بانکها است.

کلانتری درباره اعتبارات سال 1394 بخش تعاون نیز گفت: امسال مجلس 550 میلیارد تومان به منظور تقویت منابع بانک توسعه تعاون و توانمندسازی تعاونی‌ها تصویب کرده است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از رشد 30 درصدی صادرات تعاونی‌ها در سال گذشته خبر داد و گفت: ‌بیشترین میزان صادرات تعاونی‌ها در حوزه فعالیتهای تولیدی و در بخش‌های صنایع غذایی،صنایع دستی، فرش،پسته و پوشاک بوده است.

به گفته وی میزان صادرات غیرنفتی تعاونی‌ها در سال گذشته بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون دلار بوده است.

کلانتری همچنین از حمایت 89 طرح تحقیقاتی و 101 پایان نامه ارشد توسط وزارت تعاون خبر داد و گفت: بیش از 11 هزار و 800 مورد بازرسی و نظارت بر تعاونی‌های توزیعی و 15 هزار و 600 مورد بازرسی بر مجامع تعاونی‌های توزیعی در سال گذشته انجام گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.