رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با توسعه استان نقش مهمی در تربیت نیروی متعهد و متخصص مورد نیاز توسعه استان دارد.

تحصیل بیش از 7000 دانشجو در دانشگاه آزاد در ایلام

دکتر «شهریار عباسی» در گفت‌وگو باایسنا،به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی توسعه آموزش عالی در تمام نقاط محروم و کم برخوردار و تحقق بخشیدن به عدالت آموزشی در کشور بود به‌ گونه‌ای که در حال حاضر اکثر شهرستان‌های استان ایلام دارای واحد دانشگاه آزاد اسلامی هستند که علاوه بر تحصیل دانشجویان، ده‌ها نفر به‌عنوان عضو هیئت‌علمی دانشگاه جذب‌ شده‌اند و در این راستا هزاران مترمربع فضای آموزشی و رفاهی نیز ساخته‌ شده است.

وی ادامه داد: 33 سال پیش با درایت و دوراندیشی حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و کمک‌های مادی و معنوی حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت و امروز بیش از 450 واحد دانشگاهی در سراسر ایران اسلامی دایر شده است و دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور از نعمت آموزش عالی برخوردار شده‌اند و امروز این دانشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل‌شده است که بیش از یک‌میلیون و 700 هزار دانشجو و 70 هزار عضو هیئت‌علمی که 26 هزار نفر از آنان تمام‌وقت هستند، ساخت بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی – رفاهی و ایجاد هزاران شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم گوشه‌ای از خدمات این دانشگاه به ایران اسلامی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: استان ایلام نیز به‌عنوان آخرین استان کشور که دانشگاه آزاد اسلامی در آن دایر شد با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت همه‌جانبه مسئولان استان در سال 78 با 220 دانشجو در 4 رشته کاردانی شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بیش از 17 هزار نفر در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده‌اند و هم‌اکنون در واحد ایلام بیش از 7000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 3000 نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند.

عباسی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم استان ایلام، توسعه تحصیلات تکمیلی است به‌طوری‌که در کشور سالانه بیش از 300 هزار نفر متقاضی ورود به مقطع دکتری هستند که از این تعداد فقط 24 هزار نفر جذب می‌شوند که کمتر از 8 درصد است و در مقطع کارشناسی ارشد نیز یک‌میلیون متقاضی وجود دارد که تنها 30 درصد آن‌ها در دانشگاه‌های مشغول تحصیل می‌شوند. در استان ایلام نیز متقاضی ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی روزبه‌روز بیشتر می‌شود و مردم انتظار دارند مسئولان در این راستا گام بردارند.

وی ادامه داد: در راستای برآوردن کردن مطالبات مردم در خصوص تحصیلات تکمیلی در حال حاضر 8 رشته دکتری و 23 رشته کارشناسی ارشد با بیش از 3000 دانشجو در واحد ایلام دایر است و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای توسعه تحصیلات تکمیلی در واحد ایلام فراهم‌شده است.

عباسی تصریح کرد: تألیف و ترجمه 70 عنوان کتاب، راه‌اندازی 70 آزمایشگاه و کارگاه که برخی از آن‌ها ازجمله آزمایشگاه شیمی در غرب کشور کم‌نظیر است، دایر بودن 90 رشته کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با 140 ر عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت، چاپ و تألیف بیش از 450 مقاله isi و isc و... انجام 210 طرح پژوهشی، برگزاری 45 همایش ملی، منطقه‌ای و استانی، ساخت 40 هزار مترمربع فضای آموزشی و رفاهی و... گوشه‌ای از فعالیت‌های این واحد دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بابیان اینکه استان ایلام از لحاظ نفت و گاز، آب‌وخاک و کشاورزی استانی مستعد است و در این راستا ظرفیت عظیم علمی – پژوهشی واحد ایلام در خدمت توسعه استان است، تصریح کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی کشور بی‌نظیر است به‌طوری‌که 20 درصد تولیدات علمی کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد و بین 35 تا 50 درصد بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است و 56 درصد ظرفیت تحصیلات تکمیلی کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی فراهم‌شده است.

عباسی تصریح کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش عالی استان است که با حمایت بی‌دریغ دکتر میرزاده رییس دانشگاه ، دکتر یزدی صمدی نماینده تام‌الاختیار ریاست دانشگاه در استان ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و استاندار محبوب و پرتلاش استان و سایر مسئولان استانی در حال خدمتگزاری به جوانان بااستعداد ایلامی است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.