یک مجموعه اقتصادی نمی تواند سود 40 درصد بدهد که حالا تضمین می کند و مردم نیز می گویند وقتی در روز روشن اطلاعیه می دهند که این کار را می کنند پس دولت اطلاع دارد و نظارت می کند

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: پروژه «سارینا 2» زمین میخورد!

پیش از این برخی پروژه های عظیم عمرانی،  وقتی با کسری بودجه برای اتمام پروژه و به مرز ورشکستگی میرسیدند دست به فروش سهام غیر قانونی با سودهای کلان بدون پشتوانه و توجبه اقتصادی میزدند تا از این راه هزینه های تکمیل پروژه ها را تامین کنند و چه بسا در برخی موارد مشابه پس از دریافت مبالغ میلیاردی از خریداران سهام طرحهی ساختمانی را نیمه کاره رها میکردند.همچنین در بعضی موارد شرکتها دست به فروش سهام بدون پشتوانه و بدون مجوزهای لازم میزنند که پلمپ دفاتر فروش سهام پدیده شاندیز از این قبیل است.

اخیرا شرکت انبوه سازان سارینا کیش با تبلیغات گسترده تلویزیونی و بیلبوردهای سطح شهر اقدام به پیش فروش واحدها کرده است.
 
نکته قابل توجه آن است که در تماس با این شرکت پیشنهادی قابل تامل به شما داده میشود، که میتوانید سهامی با سود قطعی بیش از چهل درصد از این شرکت بخرید. اما در حقیقت این سهام مربوط به فروشگاهی در این پروژه نیمه کاره است.
 
 
يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس: به احتمال قوی این پروژه زمین میخورد!
 
 يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با پيش بيني شكست پروژه سارينا ٢ در كيش گفت: در اين صورت وزارت اقتصاد و بانك مركزي مقصر خواهند بود.
غلامعلی جعفرزاده ،نماینده رشت در مجلس در گفت و گو با پارسينه اظهار كرد :فکر می کنم وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید به فعالیت این مجموعه های که نمی توانند این سودها را احصاء کنند ورود پیدا کنند و سود 40درصد در اقتصاد ما تقریبا مثل روز روشن است که نتیجه نمی دهد و برای پروزه سارینا 2 که در کیش وعده سود 40 درصد را داده است عاقبت خوشی را پیش بینی نمی کنم 
 
.مردم دارند در این پروژه ها سرمایه گذاری می کننند و به احتمال بسیار قوی این پرژه زمینه بخورد و اگر زمین بخورد مقصر اصلی وزرائ اقتصاد و بانک مرکزی است 
.
وي افزود: اکنون  نقش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دستگاههای نظارتی را ضعیف می بینم و یک مجموعه اقتصادی نمی تواند سود 40 درصد بدهد که حالا تضمین می کند و مردم نیز می گویند وقتی در روز روشن اطلاعیه می دهند که این کار را می کنند پس دولت اطلاع دارد و نظارت می کند و در واقع مردم به دولت تکیه کرده اند و دولت نباید بی تفاوت شود و بگوید مردم عقل دارند و باید خودش اطلاع رسانی کند و جلو برود و بگوید نمی توانی 40 درصد را بدهید پس کنار بروید و به مردم اسیب نرسانید 
 
 این انتظار را از دولت داریم که در زمینه پروزه سارینا 2 اطلاع رسانی شفاف کند.
 
اين نماينده مجلس در پايان تصريح كرد: از اقدامات از این دست ما نگران هستیم زیرا این اقدامات نشان می دهد که متاسفانه نقش نظارتی مجموعه های اقتصادی کشور بی نهایت کم شده است و هرکس هرکاری دوست دارد در این کشور انجام می دهد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    با توجه به رکود فعلی و کمبود پول، روز به روز بیشتر، قطعا پروژه های تجاری به یک شکلی زمین خواهند خورد. زیرا که مردم پول برای خرید از مغازه ها ندارند و بعضاً حتی حوصله نگاه کردن به ویترین مغازه ها هم همینطور. انشاءالله مشکلات با کمک مسئولین ، حل خواهد شد.
  • سعادت IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    1 0
    برای اینکه امار بیکاری زیاد بشه این نماینده هرکاری میکنه.بجای اینکه مجلس و دولت از شرکتهای بزرگ همایت کنن تا بیکاری ریشه کن بشه. میخوان کاری کنن تا ٢٠٠٠نیروی انسانی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم دارن از این شرکتها نون میخورن رو بیکار و نیازمند کنن. اخه مگه شما دشمن ایران هستین که این کار رو میکنین تا باعث فقر و بدبختی این ملت و مردم بشین.شرکت سارینا یکی از پروژههای خود را به نام سارینا یک رو تموم و تحویل داده و پروژه های دیگرش رو نیز به امید خدا تکمیل میکنه. از ایجاد فتنه بپرهیزید.