همزمان با سالروز ميلاد مسعود حضرت ابا عبدالله الحسين(ع)، موقوفه مرحوم صاحب ديوان؛ معروف به موقوفه سوم شعبان در آستان قدس رضوي اجرا شد.

موقوفه سوم شعبان در حرم مطهر رضوي اجرا شد

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، در سومين روز از ماه شعبان و در راستاي اجراي نيات واقفان خيرانديش، در مراسمي که با حضور آيت الله واعظ طبسي، نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي و جمعي از مديران و مسئولان نهادهاي گوناگون کشوري و استاني در تالار اماکن متبرکه رضوي برگزار شد، وقفنامه مرحوم صاحب ديوان، به طور کامل به اجرا در آمد.

اين مراسم، طبق روال سال‌هاي گذشته در رواق دارالزهد با تلاوت قرآن کريم آغاز شد و در ادامه ذاکران اهل‌بيت عليهم‌السلام به مديحه سرايي و ذکر مناقب و سجاياي حضرت امام حسين(ع) پرداختند. يادآور مي‌شود ميرزا فتحعلي خان معروف به صاحب ديوان، از رجال مشهور سياسي عصر قاجار است که در سال 1310 هـ ق. رقباتي را وقف و تقديم بارگاه ملکوتي حضرت رضا(ع) نموده تا درآمد اين موقوفات، هر ساله براي مصارفي از جمله؛ تعزيه‌داري، تعظيم شعائر اسلامي و تلاوت کلام الله مجيد و مخارج و مصارف جشن عيد مولود مسعود حضرت خامس آل عبا ابي عبدالله الحسين(ع) در سوم شعبان المعظم به مصرف برسد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.