قدس آنلاین یزد - معاون اداره صنعت معدن وتجارت شهرستان اشکذر گفت: فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی، بزرگ ترین همدلی و همزبانی از سوی مردم و مسئولان است که کمک بزرگی به بخش تولید و رونق اقتصادی دارد.

رونق بنگاههای تولیدی کوچک توسعه اقتصاد و اشتغالزایی را به همراه دارد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، میثم فلاح با بیان این خبر اظهارداشت : حمایت از تولید کالاهای ایرانی اهمیت بالایی دارد و برای ایجاد فرهنگ سازی استفاده از کالای داخلی نیازمند فرهنگ سازی با حمایت مسئولان و رسانه ها هستیم.

وی افزود:کاهش تولید در بنگاه‌ها، عوامل متعددی دارد که یکی از آنها بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی و افزایش هزینه تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی است.

فلاح خاطرنشان ساخت :با توجه به  بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، پایین بودن بهره‌وری، فرسوده بودن خطوط تولید، واردات بی‌رویه، قاچاق کالاهای ساخته شده و همچنین نداشتن دیدگاه تولید مبتنی بر صادرات، مشکلات کارگری، بیمه‌ای و رکود اقتصادی و پائین بودن قدرت خرید مردم و نبود تقاضا باعث خالی ماندن ظرفیت بنگاه‌های تولیدی در شهرستان شده است.

وی افزود: اگر تولیدکنندگان شهرستان درآمد داشته باشند، مالیات بیشتری هم به دولت می‌پردازد ودر نتیجه نیز سهم شهرستان بالاتر و اگر ظرفیت خالی بنگاه‌ها تکمیل شود، اشتغالزایی در شهرستان هم افزایش می یابد.

معاون اداره صنعت ،معدن وتجارت شهرستان اشکذر تصریح کرد: برای تکمیل کردن ظرفیت خالی بنگاه‌های تولیدی  در شهرستان ،علاوه بر برنامه‌ریزی و افزایش بهره‌وری و اصلاح روش تولید، به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و تأمین سرمایه در گردش ارزان برای تولیدکننده نیازاست که برای رسیدن به این مهم به همکاری دستگاههای دولتی و همچنین حمایت رسانه‌های شهرستان در حمایت از تولید داخلی نیاز داریم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.