قدس آنلاین – لرستان: مصطفی عبدالهی هنرمند لرستانی و از چهره های برجسته ی تئاتر کشور پس از 14 سال مبارزه با بیماری سرطان صبح روز پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه درگذشت .

عبدالهی کوچه تئاتر خود را بنا کرد و رفت

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد ، این بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر و رادیو پس از 14 سال مبارزه با بیماری سرطان درحالی‌که از چند هفته قبل به دلیل وخیم شدن حالش در بیمارستان بستری بود، حدود ساعت 9 صبح پنجشنبه 31 اردیبهشت‌ماه در بیمارستان به دیار باقی شتافت.
نمایش «در اعماق» به کارگردانی عبداللهی از چند روز قبل در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه رفته که البته در غیاب او میکائیل شهرستانی سرپرستی گروه را برعهده دارد.
این فرصت اجرا به دلیل علاقه‌مندی این هنرمند به اجرای عمومی «در اعماق» هماهنگ شده بود، اما متأسفانه او به دلیل بیماری نتوانست بر صحنه حضور داشته باشد.

مراسم تشییع پیکر مصطفی عبداللهی ساعت 9 صبح روز شنبه دوم خردادماه از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

همچنین در مراسم اردیبهشت تئاتر، هومن عبدالهی، فرزند مرحوم مصطفی عبدالهی ، آخرین دست نوشته او را به بهانه اجرای عمومی نمایش «در اعماق»  قرائت کرد

  در بخشی از این یادداشت آمده است: «کوچه‌ای بنا نهادم از عشق طی ۴۰ سال، از پشت شیشه‌ها‌، زاده شیکاگو را در اتاق شماره ۱۳ به نظاره نشستم، در حالی‌که جنگ در طبقه سوم برپا بود. کابوس سرخ من این بود که با شب تا صبح، کبودان اسفندیار را همراهی کنم. چشم در برابر چشم نهادم تا آی باکلاه و آی بی‌کلاه را با خط عشق در میان هفت قبیله گمشده بازررس کنم...»

در قسمتی دیگر از این متن آمده است: «از جان مایه گذاردم تا همه را به این کوچه دعوت کنم، زندگی من این کوچه تئاتری است، اما کوچه حال و روز خوبی را سپری نمی‌کند، گویا بلوارهای طاهراً شیک با مواد نامرغوب در حال ویران ساختن کوچه‌های تئاتری می‌باشند. امیدوارم اصالت و فرهنگ با حمایت متواضعانه دولت پاک شرافتمند و آزاد جان دوباره بگیرد.

 

 


پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.