دستورالعمل پرداخت وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی ارسال شد تا پس از تایید به این بانک برای اجرا ابلاغ شود.

دستورالعمل پرداخت وام ۸۰ میلیونی مسکن به بانک مرکزی ارسال شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دستورالعمل پرداخت وام 80 میلیونی خرید مسکن توسط بانک مسکن تهیه و به بانک مرکزی ارائه شده تا بانک مرکزی نیز به زودی آن را به بانک مسکن ابلاغ کند.

بر اساس این دستورالعمل حساب صندوق پس‌انداز مسکن خانه اولی‌ها از محل سپرده‌گذاری واجدین شرایط با حداقل دوره انتظار یک‌سال(هر شش ماه یک برابر موجودی) برای اعطای تسهیلات خرید مسکن از محل این حساب تشکیل می‌شود.

سقف فردی تسهیلات خرید مسکن به خانه‌اولی‌ها از محل این طرح در «شهر تهران»، «شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق شهری» به ترتیب به میزان 800، 600 و 400 میلیون ریال تعیین شد. نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل این حساب، 14 درصد در نظر گرفته شده است.

بانک مسکن در پذیرش سپرده‌گذاران و اعطای تسهیلات ملزم به‌رعایت تعادل منابع و مصارف حساب است و طبق گفته مسئولان ارشد بانک مرکزی سالانه 84 هزار نفر می‌توانند از تسهیلات وام 80 میلیونی خرید مسکن استفاده کنند و توزیع این 84 هزار فقره باید در کل کشور باشد.

اگر قرارداد 12 ساله باشد قسط ماهیانه برای 80 میلیون تومان ماهانه 1 میلیون و 150 هزار تومان خواهد بود که سالانه برابر با 13 میلیون و 800 هزار تومان است.

براساس این مصوبه، دوره بازپرداخت تسهیلات حساب صندوق پس‌انداز مسکن خانه اولی ها، حداکثر 12 سال خواهد بود.

در دستورالعمل اجرایی این مصوبه نحوه تسهیم منابع در مناطق شهری توسط بانک مسکن تهیه و به تصویب بانک مرکزی خواهد رسید.

بانک مسکن باید منابع و مصارف خود را در این دستورالعمل مدیریت کرده و اجازه استفاده از منابع پر قدرت بانک مرکزی را در این رابطه ندارد.

اگر این دستورالعمل در این هفته به تصویب بانک مرکزی برسد و از اواسط خرداد 94 علمیات اجرایی آن در بانک مسکن آغاز شود سری نخست این تسهیلات با توجه به شرط سپرده گذاری در خرداد سال آینده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    اگه قرار باشه 1سال خواب پول داشته باشیم که همون 30 درصد میشه که باز هم کلا................هبرداری
  • علی IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    با احتساب یک سال خواب پول همان 30 درصد میشه