عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش ساعت کاری زنان شاغل می‌تواند به استیفای حقوق زنان و رعایت شرایط طبیعی زنان منجر شود.

افضلی فرد:کاهش ساعت کاری زنان شاغل به استیفای حقوق زنان منجر می‌شود
مصطفی افضلی فرد در گفت وگو با (ایسنا) منطقه اردبیل، در خصوص بررسی کاهش ساعت کاری زنان شاغل که قرار است در خرداد ماه سالجاری در مجلس بررسی شود گفت: با توجه به شرایط روحی، جسمی و طبیعی زنان که طبیعت در نهاد آنها قرار داده است، باید تفاوت هایی در شرایط کاری مردان و زنان وجود داشته باشد.

وی با ذکر یک مثال، گفت: خانم مکدانیل از کارخانه جنرال موتور آمریکا بعد از اعلام تساوی حقوق زن و مرد، اعلام می کند که هویت زن آمریکایی و زن غربی در زیر لوای تساوی حقوق زن و مرد آنچنان له شده است که قابل شناسایی نیست که این حرف وی نشان می دهد قبل از قانون تساوی حقوق مرد و زن در آمریکا، تفاوت هایی در شرایط کاری میان زنان و مردان به شکل طبیعی و عادلانه وجود داشته است، اما پس از این قانون همه این تفاوت ها از بین رفت و بخاطر همین موضوع، اینگونه احساس تبعیض و ناعدالتی می کنند.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران که منبعث از قوانین مترقی و نورانی اسلامی است، طبیعتاً در همه شئون از جمله در شرایط کاری باید این تفاوت ها لحاظ شود.

افضلی فرد تصریح کرد: اگر این تفاوت ها لحاظ شود، یکی از این تفاوت ها به وظایفی که خاص زنان است مربوط می شود و ایجاب می کند در منزل و در کنار خانواده حضور بیشتری داشته باشند و به لحاظ عاطفی، عاطفه ی خود را به فرزندان خود منتقل کنند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این موضوع اگر در زیر چرخ های ماشین ادارات از بین برود و وظیفه عاطفی مادران بخاطر اشتغال مداوم در ادارات نادیده گرفته شود، طبیعتاٌ صدمات و لطماتی که از این موضوع بر نهاد خانواده و جامعه وارد می شود، بسیار فراتر از آن چیزی خواهد بود که قابل جبران باشد.

وی افزود: کاهش ساعت کاری زنان شاغل اگر همراه با برنامه باشد، می تواند به موضوع استیفای حقوق زنان و رعایت شرایط طبیعی زنان منجر شود و می تواند به تحکیم بنیان خانواده کمک کند.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافق کاهش ساعت کاری زنان شاغل هستم، تصریح کرد: به شرطی موافقم که این تقلیل ساعت کاری باعث نشود زنان در جای دیگر مشغول بکار شوند.

افضلی فرد خاطرنشان کرد : ساز و کاری فراهم شود که به واقع کلمه، این کاهش ساعت کاری، باعث انتقال این زمان به خانواده شود، تا در زنان در خدمت خانواده و بنیان خانواده باشند.

عضو کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پایان از احتمال رای آوری بالای این موضوع در مجلس شورای اسلامی خبر داد

انتهای پیام

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.