قدس آنلاین – لرستان: مراسم جشن گلونی در شهرستان خرم آباد با حاشیه های زیادی رو به رو بود تا جایی که نماینده ولی فقیه در استان لرستان نیز در خطبه های نماز جمعه، به آن واکنش نشان داد.

انتقاد امام جمعه خرم آباد از اجرای رقص و اختلاط زن و مرد در برنامه گُلونی

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، آیت الله میرعمادی در سخنان خود به برگزاری جشن گلونی در محوطه باغ تاریخی گلستان خرم آباد اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه یک برنامه ضد فرهنگی بود که توسط اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد.

وی با بیان اینکه آنچه که در این جلسه اتفاق افتاد مایه شرم و رسوایی است، تصریح کرد: روشن است که در این برنامه گناه و معصیت اتفاق افتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه چگونه یک نهاد دولتی به خود اجازه می دهد در نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه رقص و اختلاط زن و مرد را برگزار کند، ادامه داد: به نظر می رسد این برنامه برای احیاء یک سنت اصیل و ریشه دار نبوده بلکه برای تخریب فرهنگ ملی و ترویج بی بند و باری بوده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه مسئله گلونی یک نشان از نجابت، حیا و پوشش زنان لر بوده است، تصریح کرد: گلونی نشان غیرت و پاکدامنی نه نماد جلوه گری و بی بند و باری بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این افراد به دنبال این هستند که سنت ریشه دار گلونی را منحرف کنند، افزود: چگونه اداره کل میراث فرهنگی بودجه و امکانات خود را در اختیار برنامه ای قرار می دهد که غیرقانونی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه آیا در تقویم فرهنگی کشور و منطقه روزی به عنوان روز گلونی تعریف شده است؟ گفت: آیا شورای فرهنگ عمومی استان یا کشور چنین روز و مناسبتی را تعیین کرده است؟

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه کدام مسوولی به خود جرات داده که مجوز غیرقانونی به این برنامه بدهد، تصریح کرد: وقتی از مسئولان می پرسیم چرا نتوانستند این مراسم را اداره و کنترل کنند جواب آنها این است که چون ازدحام بوده نتوانسته اند آن را کنترل کنند.

 


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • omidandreza7@gmail.com IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    1 3
    باتشکرازشهامت وورود به موقعه امام جمعه عزیز.کاش بیشتر تشریح میکردند.وعکسهای بی بند وبار رانشون میدادند تاعده ای بی غیرت فکر نکنند که شما مخالف شادی هستین.وان مسولی که باچرندیاتش گفته جمعیت زیاد بوده نتوانستیم جلوگیری کنیم.چطوری میخواد جلوی دشمن را بگیره.وایانگفته این دختر وپسرا باچه مجوز ومناسبتی تجمع میکنند.بازم درود بر شرف شما واقا محمدی عزیز.امیدباروزه ازتهران