«حکمت‌های سجادی» عنوان اثری با محوریت امام سجاد(ع) و هفتمین کتاب از سلسله کتاب‌های راه زندگی است که توسط به نشر برای دومین بار به چاپ رسیده است.

چاپ دوم «حکمت‌های سجادی» روانه بازار نشر شد

«صحیفه سجّادیه» که در انتشارات آستان قدس رضوی چاپ نهم خود را تجربه کرده، از ذخایر علمی و گنجینه‌های حقایق روحانی اثر گران‌سنگ امام چهارم است که پس از نهج‌البلاغه از مهم ترین کتاب های شیعه می‌باشد و به «زبور آل محمد» و «اخت قرآن» نیز مشهور شده است.

«حکمت‌های سجادی» نوشته جواد محدثی، عنوان اثری با محوریت امام سجاد(ع) و هفتمین کتاب از سلسله کتاب‌های راه زندگی است که توسط به نشر در سال 1393 و در قطع رقعی برای دومین بار به چاپ رسیده است.

در این اثر نویسنده به ترجمه و توضیح چهل حدیث اخلاقی و اجتمـاعی از امام سجاد(ع) با ترجمه ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده اشعاری متناسب در لابلای مطالب می پردازد.

کتاب «سیری در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع)» از سلسله درس های استاد فاطمه سید خاموشی (طاهایی)، شرحی است که از لسان مبارک این پیشوای معصوم دین، به قصد پرورش و ساختن انسان ها توسط دانش آموختگان مکتب نرجس در 7 فصل همچون دعا و استجابت آن، صلوات و اثرات آن، نیکوترین نیت ها، شرایط احسن الاعمال و رابطه ایمان و عمل صالح تنظیم و جمع آوری شده است.

این کتاب ارزشمند که برای نخستین بار در سال 1390 توسط به نشر در قطع وزیری به چاپ رسیده است، حاوی تعالیمی مهم و درس های آموزنده و انسان ساز است و به هر نسبت که افراد علاقه مند و با ایمان در آن دقت کنند، از معرفت بیشتری برخوردار می گردند.

همچنین به نشر اقدام به انتشار مجموعه چهل حدیث کرده است که کتاب «زینت عارفان»، سروده علی اصغر دلیلی صالح طی آن، گلچینی از سخنان گهربار زینت عرفان، امام سجاد(ع) را به زبان شعر به مخاطبان ارائه می کند.

این کتاب که در سال 1389 برای سومین بار و در قطع جیبی تجدید چاپ شده، محتوای هر حدیث را با زبانی روان در ذیل هر حدیث به نظم درآورده است.

مجموعه کتاب «چهارده اختر تابناک» با عنوان «امام سجاد(ع)» دیگر کتاب انتشارات آستان قدس رضوی با محوریت سبک و سیره این امام همام است که به قلم احمد احمدی بیرجندی در قطع نیم جیبی و با استفاده از منابع معتبر و استنادات تاریخی صحیح، تحلیل های عالمانه و نیز به کارگیری چاشنی شعر در میان مطالب، به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان به تهیه این پنج عنوان کتاب و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.