یک مدرس تاریخ و تمدن‌های اسلامی گفت: پاسداری از دین اسلام والاترین هدف سیدالشهدا(ع) بود که برای رسیدن به آن تلاش می‌کردند.


نمونه‌ای از راهنمایی‌های امام‌حسین(ع) برای پاسداری از دین

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین بشکنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی نامگذاری روز ولادت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار اظهار کرد: امام حسین (ع) در زمان ولادت و بعد از آن از دین رسول خدا پاسداری می‌کردند.

بشکنی با بیان داستانی، نمونه‌ای از راهنمایی‌های امام حسین (ع) برای پاسداری از اسلام را بیان کرد و گفت: هنگامی که معاویه قصد داشت دختر عبدالله بن جعفر بن ابی طالب را به عقد پسرش یزید در بیاورد، عبدالله با امام مشورت کرد و امام فرمودند: آیا در حالی که از شمشیرهایشان خون ما می‌چکد دختر به او می‌دهی؟!!دخترت را به عقد پسر برادرت قاسم بن محمد دربیاور.

بشکنی در ادامه افزود: هدف معاویه از این ازدواج ایجاد آشتی بین قوم بنی‌امیه و قوم بنی هاشم و یا به عبارتی تسلیم کردن هاشمیان در برابر امویان بوده است که امام حسین(ع) مانع این کار شدند تا قداست هاشمیان و اهل بیت(ع) حفظ شود.

این مدرس تاریخ و تمدن‌های اسلامی درباره روایات مختلفی که در رابطه با روز ولادت امام حسین (ع) نقل شده است، تصریح کرد: شیخ مفید در کتاب وسائل الشیعه ولادت امام حسین (ع) را سوم شعبان سال چهارم هجری نقل کرده است. ال ویچیا والری در کتابی به نام تصویر امامان شیعه در دایرة المعارف اسلام به ترجمه حسین مسعودی ولادت امام حسین(ع) را مطابق با اکثر منابع آغاز شعبان بیان کرده است.

وی ادامه داد: در روایتی دیگر از شیخ طوسی با استناد به پیامی از امام صادق(ع) ولادت امام حسین (ع) پنجم شعبان بیان شده است اما در این میان روایت شیخ مفید که از علما و مورخان معتبر بین شیعیان و اهل سنت است صحت بیشتری دارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.