پایگاه خبری الصعده یمن روز شنبه نوشت: دولت آمریکا برای تامین منافع خود، همزمان به عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی اسلحه می فروشد.

آمریکا همزمان به عربستان و رژیم صهیونیستی اسلحه می فروشد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، این پایگاه خبری افزود: آمریکا بزودی قرارداد فروش اسلحه به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون دلار را با رژیم صهیونیستی امضا خواهد کرد.

قرارداد فروش اسلحه به این رژیم شامل سه هزار موشک ضد تانک از نوع هلفایر، بیش از چهار هزار بمب های هدایت شونده، 50 بمب فوق پیشرفته ضد تاسیسات زیر زمینی و 250 موشک هوا – هوا با برد متوسط خواهد بود.

این گزارش حاکی است که خرید این سلاح ها توسط صهیونیست ها در چارچوب خرید های ادواری سال های گذشته از آمریکا صورت می گیرد.

آژانس همکاری امنیتی و دفاعی آمریکا اعلام کرده است: اسرائیل، تسلیحاتی را سفارش می دهد که هم اکنون نمونه آنها را در اختیار دارد؛ این نشان می دهد اسرائیل بعد از جنگ تابستان پارسال علیه نوار غزه احتمالاً نیاز دارد دوباره انبارهای تسلیحاتی خود را پر کند.

بر اساس این گزارش ، در این میان، تنها رزیم صهیونیستی نیست که برای خرید تسلیحات هزینه های سنگین می کند. عربستان که سرگرم بمباران هوایی یمن است، یکی دیگر از خریداران بزرگ اسلحه به شمار می رود.

دولت آمریکا قصد دارد تعدادی بالگرد و سلاح های پیشرفته را نیز به ارزش 9/1 میلیارد دلار به عربستان بفروشد.

به نوشته این پایگاه خبری ، عربستان و رژیم صهیونیستی، بزرگترین خریدار تسلیحات از آمریکا هستند. گزارش های خبری نشان می دهد صنایع جنگ افزارسازی آمریکا با فروش این سلاح ها، رونق گرفته اند.

عربستان قصد دارد همچنین با خرید ده فروند بالگرد «سی هاوک» آمریکایی، نیروی هوایی خود را تقویت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.