رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران برخورد با اخلال‌گران نظم و امنیت مردم را از وظایف اساسی محاکم عنوان و خواستار برخورد جدی و صدور آرای محکم توسط قضات شد.



قلم تیز قضات ضامن تامین امنیت جامعه است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس پوریانی در بازدید از مجتمع قضایی شهید بهشتی (ره) که به همراه معاونین ستادی صورت گرفت در جمع صمیمی همکاران قضایی این مجتمع، کار قضاوت را بسیار خطیر و حساس عنوان کرد و افزود: قلم تیز قضات ضامن تامین امنیت جامعه است و همکاران قضایی با صدور آرای متقن راه را بر مجرمین در ارتکاب جرم می‌بندد.

 

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به پیچیدگی‌های قضاوت در برخی پرونده‌های حساس این مجتمع قضایی، خواستار توجه و دقت قضات در این پرونده‌های حساس شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر مشکلات پیش‌روی دستگاه‌ قضایی از جمله کمبود نیروی انسانی و وضعیت فیزیکی نامناسب برخی مجتمع‌های قضایی به همراه افزایش ورودی پرونده‌ها اشاره و اضافه کرد: کمبود نیروی انسانی در بخش قضایی و اداری باعث شده که فشار مضاعفی به همکاران محاکم وارد شود که باید هر چه زودتر با تدبیر مسئولان نسبت به مرتفع کردن این شرایط نامناسب در تهران اقدامات عاجل صورت پذیرد.

 

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک حلول ماه مبارک شعبان، آن را مقدمه ورود به ماه پرفضیلت رمضان دانست و بر خودسازی و دعا در این ماه تاکید کرد.

 

در این بازدید همچنین برنامه ملاقات مردمی با تعدادی از متقاضیان صورت پذیرفت که رییس کل محاکم تهران به همراه معاونین ضمن پاسخگویی به تعدادی از مراجعین، ارشادات و دستورات قضایی را صادر کردند.

 

شایان ذکر است اغلب متقاضیان خواستار تسریع در روند رسیدگی پرونده و اجرای احکام صادره و همچنین دقت در رسیدگی و ارشاد قضایی را خواستار بودند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.