قدس آنلاین: سرور هادیان- مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از عضویت ایران در کنار 7 کشور دیگر در شورای سیاستگذاری فدراسیون جهانی اتومبیلرانی خبر داد و گفت: فاز اول پروژه فرهنگی «هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید» برای 10 هزار راننده اتوبوس بین شهری اجرا شد.

عضویت ایران در شورای سیاستگذاری فدراسیون جهانی اتومبیلرانی

به گزارش قدس آنلاین، ابوالقاسم ایرجی امروز در نشست رسانه‌ای درباره اجرای پروژه فرهنگی «هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید» با اعلام این مطلب گفت: این پروژه را در گام نخست برای رانندگان مسیر مشهد- تهران اجرا کرده‌ایم به طوری که روزانه 90 راننده و کمک راننده در سه کارگاه آشنایی با قوانین و مقررات، رفتار ترافیکی و اختلال خواب که توسط کارشناسان، پزشکان و روانپزشکان اداره می‌شود حضور می‌یابند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره علت انتخاب رانندگان مسیر تهران- مشهد برای اجرای فاز اول این طرح گفت: طبق اعلام مسؤولان این مسیر پرحادثه‌ترین مسیر از نظر خواب آلودگی بوده است.

ایرجی مسیرهای بعدی اجرای این پروژه را تهران- اصفهان - بندرعباس تهران- بوشهر، تهران- یزد و... اعلام کرد.

به گفته وی جامعه هدف اجرای پروژه فرهنگی «هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید» 40 هزار راننده و کمک راننده اتوبوس‌های بین شهری است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره اعتیاد رانندگان بین شهری نیز گفت: متأسفانه این مشکلی است که بخشی را رانندگان خودروها با آن درگیر هستند و به همین دلیل در اجرای این پروژه از روانشناسان و پزشکان کمک گرفته‌ایم اما از سوی دیگر مکان‌های بین راهی برای استراحت راننده‌های بین شهری اندک است.

ایرجی از دیگر طرحهایی که اخیراً توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اجرایی شده است به طرح حفظ جان کودک و مواظب موتورسواران و دوچرخه سواران باشید و طرح دیده شدن کودکان در ترافیک جاده‌ای اشاره کرد و گفت: بیشترین تلفات دانش آموزی در جاده‌ها مربوط به استان‌های شمالی است به همین دلیل این طرح را در مرحله اول در شمال کشور اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل کانون جهانگردی به افزایش سطح ارتباطات کانون با مجامع بین‌المللی اشاره کرد و گفت: از این پس کانون جهانگردی کشورمان در شورای سیاستگذاری فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، نماینده‌ای خواهد داشت.

ایرجی ادامه داد: در این شورا نمایندگان 8 کشور ایران، نیوزیلند، شیلی، اسپانیا، فرانسه، بلژیک، هلند و کانادا عضو هستند.

حسینعلی قلی زاده، مدیر امور بین‌الملل کانون جهانگردی به عنوان عضو شورای سیاستگذاری فدراسیون بین‌المللی اتومبیرانی، برگزیده شد.

لازم به ذکر است، حسینعلی قلی زاده که توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای عضویت در کمیسیون سیاست گذاری موبیلیتی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی کاندید شده بود، توسط شورای جهانی اتومبیلرانی کاندید و توسط شورای جهانی اتومبیلرانی و گردشگری FIA به عضویت کمیسیون مذکور پذیرفته شده است.

این کمیسیون 10 عضو دارد که شامل رئیس آن از آلمان نایب، رئیس از استرالیا و 8 عضو که حسینعلی قلیزاده از ایران نیز برگزیده شد.

شهاب مالمیر، مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی نیز در این نشست تصریح کرد: در تمام این پروژه‌های کانون، مباحث فرهنگ سازی در بین مخاطبان از جله والدین، کودکان، مسؤولان و اقشار مختلف اجتماع مورد تأکید است.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.