معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کشتی نجات روز گذشته(جمعه) در جیبوتی پهلو گرفته، گفت: تخلیه محموله این کشتی شروع شده و ممکن است یک تا دو روز زمان ببرد.

آغاز تخلیه و تحویل محموله کمک های هلال احمر ایران به یمن در جیبوتی

به گزارش ایرنا، محمد شهاب الدین محمدی عراقی گفت: از آنجا که آتش بس در بندر الحدیده تمدید نشد، در نهایت با هماهنگی سازمان جهانی غذا که در جیبوتی مستقر است، مقرر شد تا کشتی نجات در آنجا تخلیه و سپس کمک های انسان دوستانه هلال احمر ایران به یمن منتقل شود.

به گزارش جمعیت جمعیت هلال احمر، وی درباره ورود نیروها و کادر درمانی اعزامی هلال احمر به یمن گفت: مذاکرات در این زمینه انجام شده تا در صورت امکان، نیروهای هلال احمر نیز در توزیع محموله و در صورت امکان ارائه کمک های پزشکی و درمانی لازم مشارکت داشته باشند که در این زمینه منتظر اعلام نظر از سوی سازمان جهانی غذا هستیم.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر همچنین درباره اعزام کشتی دوم حامل محموله 12هزار تنی کمک های امدادی امدادی هلال احمر شامل مواد غذایی، آرد، برنج، شکر و .. به یمن گفت: بارگیری و حرکت این کشتی حدود یک هفته به طول می کشد و هنوز زمان قطعی حرکت آن مشخص نیست.

کشتی کمک های مردمی و امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن (کشتی ایران شاهد یا همان کشتی نجات) که در شامگاه دوشنبه 21 اردیبهشت از بندر شهید رجایی بندرعباس به سمت یمن، حرکت خود را آغاز کرد شامگاه جمعه (شب گذشته) در بندر جیبوتی پهلو گرفت.

این کشتی را علاوه بر 2 هزارو 500 تن کمک های مردم ایران 3 فعال ضد جنگ از اروپا و آمریکا، کادر پزشکی و امدادی جمعیت هلال احمر و 15 خبرنگار همراهی می کنند.

در نتیجه حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن از ششم فروردین سال جاری، هزاران نفر از مردم این کشور شهید و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.