قدس انلاین – سعید کوشافر: طی روزهای گذشته مقام معظم رهبری طی بیاناتی نسبت به روندی که دشمنان کشورمان درپیش گرفته اند هشدار دادند ؛ا یشان خاطرنشان کردند: بنده خبرهایی دارم که دشمنان ما با همراهی برخی مسئولین سفیه منطقه خلیج فارس در صدد هستند که جنگ‌های نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند، پاسداران انقلاب و همه پاسداران حریم امنیت ملی بیدار و هوشیار هستند، آنها بدانند اگر شیطنتی صورت بگیرد واکنش ایران بسیار سخت خواهد بود

شکست خوردگان جنگهای قبلی دنبال جنگ افروزی درمنطقه هستند/درنطفه خفه کردن تهدید اصل بازدارندگی ایران است /جنگهای نیابتی را با نابودکردن عاملان اصلی به پایان میرسانیم

این درحالی است که رهبر معظم انقلاب امروز نیز برحفظ وحدت و دوری از هر عمل یا سخنی که باعث ایجاد اختلاف درمیان مسلمانان شود هشدار داده استفاده از تجربه ملت ایران در ایستادگی مقابل قدرت ها را نسخه علاج مشکلات دنیای اسلام دانستند و گفتند: ایجاد اختلاف و دو دستگی در میان امت اسلامی، امروز یکی از برنامه های اصلی دشمنان است، بنابراین همه باید مراقب باشند تا مبادا فریاد اختلاف سر دهند و بلندگوی دشمنان اسلام و قرآن شوند.

ایشان با تاکید بر اینکه هر حنجره ای که در جهت اختلاف‌افکنی کار کند، بلندگوی دشمن است، خاطر نشان کردند: ایجاد اختلاف تحت عناوین شیعه و سنی، عرب و عجم، و قومیتها و ملیتها و تعصبهای ناسیونالیستی، در دستور کار بدخواهان امت اسلامی قرار دارد که باید با «بصیرت» و «عزم» در مقابل آن ایستاد.

***آمریکا به دنبال ایجاد جنگ‌های نیابتی است

درهمین حال رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: آمریکا در منطقه به دنبال ایجاد جنگ‌های نیابتی است.

غلام‌رضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل به مسائل اخیر سیاسی و حرکت‌های جدید آمریکا برای ایجاد تشنج در کشور‌های اسلامی بدون حضور مستقیم اشاره کرد و افزود: سیاست‌های اخیر آمریکا برای ایجاد تشنج در منطقه با تشکیل گرو‌های تکفیری و تروریسیتی مانند داعش و نظایر آن و با وارد کردن مردم کشور‌ها در جنگ دیگر و حضور نیافتن خود در منطقه و جنگ‌های نیابتی است.

همچنین جانشین معاونت دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هم اکنون دشمن شناسی یکی از مباحث مهم در مقابله با جنگ های نیابتی به شمار می رود.

سردار عباسعلی فرزندی ، افزود: امروز ما باید عرصه و میدان عمل دشمنانمان را بشناسیم و بدانیم که آنها چه سیاست، راهبرد و تاکتیکی را دنبال می کنند.

او خاطر نشان کرد: ملت مسلمان و ولایت مدار ایران می داند که امروز آمریکا نه تنها دشمن ملت ایران و امت اسلامی است، بلکه دشمن بشریت در دنیا می باشد.

وی با بیان اینکه امت اسلام در شرایط کنونی با تفرقه روبرو است، افزود: امروز باید توجه داشته باشیم که حوادث رخ داده برای کشورهای اسلامی چه مسوولیتی را برای ما ایجاد کرده است.

فرزندی در بخشی از سخنانش با اشاره به تجاور رژیم آل سعود به کشور یمن گفت: عربستان با بهره گیری از هزینه های امت اسلامی در حج عمره و بودجه های سرشار نفتی به طور ناجوانمردانه و با اقدامی غیر اسلامی و غیر انسانی، به مردم یمن حمله کرده است.

وی ادامه داد: این کشور فضای جهانی را با بهره گیری از رسانه ها آماده کرد که به بهانه دفاع از حرمین شریفین به یمن یورش برده است، در حالیکه عربستان راه اندازی جنگ را به نیابت از دشمنان در برنامه های خود قرار داده است .

جانشین معاونت دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: امروز همه صاحب نظران بر این اتفاق نظر دارند که نظامی که عربستان تشکیل داده است، محصولی از طراحی نظام غرب است.

وی با بیان اینکه عربستان ماموریت ترویج اندیشه بدوی و تفرقه گرا را در طول سه دهه گذشته دنبال می کند، افزود:در این راستا در طول 10 سال گذشته بیش از دو هزار مدرسه را در افغانستان و پاکستان دایر کرده است.

به گفته وی، این کشور تاکنون دو میلیون طلبه درس خوانده در این حوزه را به جوامع تزریق کرده است.

وی خاطر نشان کرد: هدف رژیم آل سعود مقابله با اندیشه ناب و وحدت گرا و مقابله با جبهه مقاومت اسلامی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز ، آمریکا را جنگ طلب ترین کشور جهان معرفی کرد و گفت: جدیدترین ترفند آمریکا، ایجاد جنگ های مدیریت شده، نیابتی، مذهبی و قومیتی در منطقه خاورمیانه با استفاده از رژیم های دست نشانده است.

حجت الاسلام رضا آشتیانی عراقی افزود: آمریکا طی پنجاه سال اخیر، در راه اندازی ده ها جنگ حضور عملیاتی مستقیم داشته است و بیشتر نزاع ها، جنگ ها و کودتاها در جهان به ویژه خاورمیانه با چراغ سبز آمریکا و حمایت آنان شکل گرفته است .

وی تصریح کرد: لذا با این روش و با حداقل هزینه انرژی کشورهای اسلامی را تحلیل برده و اهداف استعماریش را محقق و اقتصاد خود را با فروش سلاح های از رده خارج شده رونق بخشیده است.

عضو کمیسیون فرهنگی یادآور شد: تجاوز حکومت دیکتاور و غیر دموکراتیک و خبیث عربستان به کشور مظلوم یمن قلب همه آزادی خواهان و مسلمانان جهان را جریحه دار کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : این جنایت، نقض آشکار حقوق بشر و حاکمیت ملی یک کشور و مصداق جنایت علیه بشریت است که می بایست نزد وجدان عمومی و محاکم بین المللی محاکمه شوند، ولی متاسفانه شاهدیم که در غوغاسالاری غول رسانه ای غربی جای ظالم و مظلوم عوض شده است.

وی اظهار داشت: به حق رژیم عربستان را باید خادم کاخ سفید دانست نه خادم الحرمین که در یک جنگ نیابتی در توحش روی عرب جاهلی را سفید و در ماه حرام ضمن حمله به مردم بی دفاع، از امداد رسانی هم جلوگیری می کند تا شاید مردم یمن خسته شده و از حمایت انصارالله دست بردارند ولی طبق وعده الهی مردم یمن پیروز و بینی استکبار را به خاک خواهند مالید.

***هشدار به بدخواهان ملت

دراین راستا همچینن یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تاکید بر اینکه واکنش جمهوری اسلامی ایران به جنگ های نیابتی و شیطنت برخی کشورهای عربی سخت خواهد بود، گفت: کشورهایی که با طناب پوسیده سران آمریکا و رژیم صهیونیستی به چاه می‌روند قطعا خود در آن چاه مدفون می شوند.

ابراهیم نکو در گفت وگو با خانه ملت، هدف استکبار جهانی را ایجاد جاهلیت های جدید در منطقه دانست و گفت: استکبار جهانی برای سرپوش گذاشتن بر افتضاحات و درماندگی‌های سیاسی اش متاسفانه  برخی کشورهای عرب منطقه را بازیچه قرار داده تا افکار عمومی را از مشکلات خود منحرف کند  و در آن جز دامان زدن به جنگ های منطقه ای راه دیگری را پیدا نکرده است.

نماینده مردم رباط کریم، بهارستان و پرند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منافع آمریکا ایجاب می کند تا سران جاهل کشورهای عربی را با دشمن خیالی روبه رو کند، گفت:  آمریکا برای فروش تسلیحات به این کشورها و درآمدزایی از این طریق چنین توهمی در اذهان آن ها ایجاد کرده و پروژه ایران هراسی را به راه انداخته  است که واقعیت خارجی ندارد.

نکو با اشاره به اینکه ایران هیچگاه در طول تاریخ شروع کننده جنگ و فتنه نبوده است، تصریح کرد: جنگ‌های نیابتی به سرکردگی رژیم صهیونیستی و آمریکا به منظور حضورشان در منطقه خلیج فارس طراحی شده که پاسخ جمهوری اسلامی ایران در برابر آنها دندان شکن و با اقتدار است.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های تکفیری و تروریستی با حمایت کشورهای غربی و عربی وضعیت منطقه را دچار آشفتگی کردند وحال به‌دنبال آشفته کردن مرزهای ایران هستند، گفت: جنگ نیابتی از سوی کسانی  طراحی شده که در عرصه های مختلف شکست خورده و اکنون به دنبال فرار از پرسش های آزاد اندیشان جهان هستند.

نکو با بیان اینکه برای دفاع از خاک کشورمان  آمادگی کامل داریم، گفت: به سران کشورهای عرب هشدار می‌دهیم که مبادا با طناب پوسیده سران آمریکا و رژیم صهیونیستی به چاهی روند که در نهایت خود در آن مدفون خواهند شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هرگز از جنگ استقبال نمی کنیم،گفت: اگر چاره ای جز دفاع از منافع کشور و ملت های به زنجیرکشیده از سوی حاکم های فاسد نداشته باشیم، با اقتدار از حقوق خود دفاع کرده و واکنش سخت خواهیم داشت.

*** انهدام لانه زنبور

درهمین حال یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است در قضیه جنگ های نیابتی کشورهای غربی با جلو انداختن برخی گروه های تروریستی قصد دارند دست های خود را پنهان نگاه دارند و تصور می کنند می توانند برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد هزینه کنند.

عباسعلی منصوری آرانی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون اهداف جنگ های نیابتی، گفت: جنگ های نیابتی موضوعی است که در دنیای کنونی در حال رخ دادن است بدین گونه که مستکبران سعی می کنند کشورهای مختلف را با یکدیگر درگیر کنند بدون اینکه مشخصات اصلی خود را بروز دهند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این کشورها که سعی می کنند هویت خود را مخفی نگاه دارند با دلارهای نفتی و دادن تجهیزات سعی می کنند گروه ها و مجموعه‌هایی را وارد درگیری با جمهوری اسلامی ایران کرده و خود پنهان بمانند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به صورت مستقیم به این تهدید غرب اشاره کردند، یادآور شد: آنها احساس می کنند با ایجاد هزینه برای کشورمان می توانند خودشان را مخفی کنند در صورتی که رهبری این مطالب را با صراحت بیان کردند و مشخص شد که نظام جمهوری اسلامی متوجه توطئه های دشمنان خود شده است.

منصوری آرانی افزود: اکنون با توجه به رصد تهدیدات غربی، به دنبال زنبورها نمی رویم بلکه به دنبال لانه اصلی زنبور خواهیم رفت و آن را منهدم خواهیم کرد و در نطفه خفه کردن تهدیدات یکی از اصول مهم در بازدارندگی تهدیدها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان اینکه از اجزای استراتژی نظام ما تهدید در نقطه شروع تهدیدات است، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی در قضیه جنگ های نیابتی که از سوی مجموعه های دیگر تغذیه می شوند به مختصات کوچک و تهدیدات این گروه ها توجه نمی کند بلکه به دنبال گسترش آن و کشاندن قضیه به محل پشتیبانی اصلی و محل طراحی این تهدیدات است.

*** دامن غربی‌ها را می‌سوزاند

دراین خصوص همچنین عضو هیأت رئیسه مجلس، با بیان اینکه بازرسی از تأسیسات نظامی در مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب جایی ندارد، گفت: ملاک جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای و موضوع نظارت بر تأسیسات هسته‌ای، معاهده NPT است و ایران فراتر از این تعهدات را نمی‌پذیرد.

وی افزود: امروز غرب در یک چارچوب و رویکرد افزون طلبی و افزون خواهی به‌دنبال بازرسی از مراکز هسته‌ای و نظامی ایران است، اما مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها در گفته‌هایشان این دندان طمع غرب به‌ویژه آمریکا را کشیده‌اند.

سبحانی‌نیا با اشاره به مطالب مطروحه درباره مصاحبه کشورهای غربی با دانشمندان هسته‌ای کشورمان، افزود: این درخواست‌ها نشان‌دهنده طمع سیری‌ناپذیر غرب به سرکردگی آمریکا برای افزایش امتیازات در مذاکرات است، اما قطعا ملت ایران زیر بار حرف زور و درخواست‌های غیر منطقی نمی‌رود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد:‌ موضوع مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشور به هیچ وجه مورد قبول جمهوری اسلامی نبوده و قطعا مجلس شورای اسلامی در حوزه نظارتی خود با این‌گونه اقدامات مخالف است.

عضو هیأت رئیسه مجلس، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره برنامه‌ریزی دشمن برای جنگ نیابتی علیه جمهوری اسلامی، افزود‌: متأسفانه گروه‌های تکفیری و تروریستی با حمایت کشورهای غربی و عربی وضعیت منطقه را دچار آشفتگی کردند، حال به‌دنبال آشفته کردن مرزهای ایران هستند، اما به طور حتم جمهوری اسلامی با اتکا به نیروهای خود با هر گونه تعرض و دسیسه‌ای مبارزه می‌کند و طراحان این اقدامات قطعا پشیمان خواهند شد.

***توطئه نخ‌نمای ایجاد اختلاف

درهمین راستا یک عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اشاره به هوشیاری مسلمانان شیعه و سنی ایران در برابر نقشه‌های تفرقه‌انگیزانه غرب، گفت:‌ خوشبختانه تاکنون مردم ایران چه شیعه و چه سنی توانسته‌اند با هوشیاری و بصیرت بالا تمام دسایس را بر هم بزنند و قطعا در آینده هم این موضوه خواهد بود.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم وحدت میان فرق مختلف مسلمانان به‌ویژه شیعه و سنی گفت: در ادوار مختلف دشمنان اسلام و ایران به‌ویژه انگلستان و سپس آمریکا همواره با استفاده از ابزار تفرقه به‌دنبال اجرای اهداف شوم خود بوده‌اند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد هستیم که آمریکا و غرب با استفاده از ابزار تفرقه میان شیعه و سنی کل منطقه را تحت تأثیر قرار داده است، که این نشان‌دهنده برنامه‌ریزی بلند مدت غرب در این رابطه است.

وی افزود:‌ کشورهایی مانند عراق، سوریه، یمن، لبنان و برخی دیگر کشورها به خاطر سیاست‌های خصمانه آمریکا و انگلیس دچار مشکلات بسیار و تلاطمات هستند، زیرا این کشورهای زورگانه به‌دنبال تأمین منافع خود و گسترش نفوذ در این کشورها هستند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، بر لزوم هوشیاری مسلمانان شیعه و سنی ایران در برابر نقشه‌های تفرقه‌انگیزانه غرب تأکید کرد و گفت:‌ خوشبختانه تاکنون مردم ایران چه شیعه و چه سنی توانسته‌اند با هوشیاری و بصیرت بالا تمام دسایس را بر هم بزنند و قطعا در آینده هم این موضوع خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.