قدس آنلاین _ شهردار مشهد گفت :ارتباط مسئولان شهری با مردم، رعایت دقیق قوانین و عدم‌تخطی با حیله‌های شبه قانونی، آلوده نشدن به اسراف و تبذیر، دوری از منازعات جناحی، تبعیت از عقلانیت و فرد گرایی از شاخصه های مدیریت شهری از نگاه مقام معظم رهبری است که باید در مدیریت شهری به آن‌ها توجه شایانی شود.

شهردار مشهد: شهر را با مدیریتی عاقلانه و عالمانه اداره کنیم

 

 به گزارش سرویس خراسان قدس آنلاین ،  سید صولت مرتضوی  در همین خصوص گفت :آداب مسلمانی را شناسایی و با نگاهی عالمانه به آن ، مدیریت شاخص توسعه شهر اسلامی را تبدیل به مدیریت عاقلانه و عالمانه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مؤلفه شهرهای اسلامی افزود: آداب مسلمانی، آداب شهر اسلامی با سیما و منظره شهر اسلامی و مدیریت شهری سه مؤلفه‌ی قابل‌توجه پیرامون ابعاد شهر اسلامی است که  اگر بخواهیم تعریفی جامع‌ از شهر اسلامی و مسلمانی داشته باشیم با توجه به این مؤلفه‌ها می‌توانیم پاسخ دقیق و راحت‌تری بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه به لحاظ کالبد شهری، سیما و منظر شهر هم یکی از امورات مهم است  که فرهنگ شهروندی را سامان‌دهی می‌کند گفت: در علم روان‌شناسی ،قاعده‌ای  با عنوان تأثیر اثرات محیط بر متن وجود دارد ,از این قاعده  به عنوان   تا ثیر   اثرات محیط  برسیما ,منظر و کالبد شهری به معنای معماری اسلامی یاد می‌شود که این موارد در شهرهای  اسلا می   بسیار منظم انجام می‌شوند.

مرتضوی گفت : مهم‌ترین مؤلفه از حیث سیمای شهر مبحث نظافت است که  در همین راستا توجه به محیط ‌زیست در شهرها باید جدی گرفته شود.

 شهردار مشهد با تأکید بر اینکه در آموزه‌های دینی ما از عقل به‌عنوان رسول باطنی یادشده،افزود: بنابراین عقل و دانش مزدوج با یکدیگر بسیاری از مشکلات جامعه و مدیریت شهری را ‌حل می کنند.

 مرتضوی در پایان گفت: آداب مسلمانی باید ملکه‌ی جان و نفسمان شده و به حفظ شهر با نگاه عالمانه پرداخته شود، زیرا که  مدیریت شهری باید مدیریتی عالمانه و عاقلانه باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.