گروه هنر- تکتم بهاردوست - رادیو برای همه مردم رسانه دوست داشتنی است؛ رسانه ای پر مخاطب و حتی خاطره انگیز.

سکوت در صدای «دوستی» نشست

من با رادیو خاطرات زیادی دارم! رادیو جوان برای من با مهران دوستی تعریف می‌شد. خیلی ها مانند من رادیو جوان را با برنامه پیک بامدادی و صدای پر شور و انرژی مهران دوستی می‌شناسند. مهران دوستی، گوینده و مجری رادیو یکی از با سابقه ترین و باسوادترین گویندگان این رسانه بود که قطعاً به این زودی‌ها کسی نمی تواند جایش را در رادیو پر کند، صدایی خاطره ساز که دیروز ناگهان خاموش شد.

این گوینده پیشکسوت رادیو، صبح دیروزبه دلیل عارضه‌ ریوی در بیمارستان رامتین تهران درگذشت.

او که چندی پیش به دلیل بیماری قلبی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، پس از مدتی دوری از رادیو به کار خود بازگشت.

او که گویندگی برنامه‌هایی را در شبکه رادیویی جوان و رادیو پیام برعهده داشت ، حدود ساعت 2 و پس از اینکه با مشکل ریوی مواجه و به بیمارستان منتقل شد و ساعت 9 صبح شنبه دوم خرداد ماه دار فانی را وداع گفت.

در زمان فوت این گوینده پیشکسوت نسرین آبروانی، معاون صدا در بیمارستان حضور داشت.

خدابخش، مدیر روابط عمومی معاونت صدا که همراه آبروانی در بیمارستان رامتین حضور دارند، در گفت‌وگو با ایسنا‌، درگذشت مهران دوستی را تأیید کرد.

دوستی در۳ بهمن ۱۳۳۵ در روستای بلده به دنیا آمد. او دانش‌آموخته رشته مکانیک و مهندسی تصفیه آب در ایالات متحده آمریکا بود. در سال ۱۳۵۹ و هنگام تصدی سمت مدیریت تولید صدا و سیمای مرکز گیلان، به دلیل نیامدن گوینده این کار را بر عهده داشت.

 

 صدای آشنای دفاع مقدس

 در زمان جنگ ایران و عراق اطلاعیه‌های ارتش را در رادیو می‌خواند و از گویندگان رادیو جبهه بود. او در سالیان اخیر به عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده رادیو گویندگی برنامه‌های متعددی را بر عهده داشته‌است. همکاری در برنامه‌های تلویزیونی از جمله سینما دو و سینما چهار و تیزرهای تبلیغاتی از دیگر فعالیت‌های او در حیطه گویندگی بود.

مهران دوستی در چند سال اخیر به عنوان گوینده برتر رادیو و نماینده  ایران در ABU (اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا- اقیانوسیه) انتخاب شده بود.

از جمله برنامه هایی که دوستی با آنها همکاری داشت، برنامه «کافه رادیو» به تهیه کنندگی مهدی شاهرضایی بود.

شاهرضایی با ابراز ناراحتی از درگذشت مهران دوستی به خبرنگار ما گفت: ما گوینده و مجری اسطوره ای رادیورا از دست دادیم؛ مجری‌ای که تا سالها کسی نمی تواند جای او را پر کند.من از سال 83با مهران دوستی با برنامه های نشانی،هزار پنجره،عصر پرتغالی و کافه رادیو به صورت روتین و هر روزه همکاری داشته ام.دوستی با مهران در طول این یازده سال برایم لذت بخش و خاطره انگیز بود.او انسانی مهربان و دوستی با مطالعه بود.

وی ادامه داد: مهران ایران را دوست داشت و با اقوام مختلف آشنا بود.صادق بود و با هر کسی با زبان خودش صحبت می‌کرد.به همه احترام می‌گذاشت.نبض مخاطب در دستان مهران بود.

 او با صداقت کلامش براحتی با هر قشری در رادیو بخصوص جوانان ارتباط برقرار می‌کرد. برنامه های او در طول این چند سال جزو پر مخاطب ترین برنامه های رادیو بوده است.

شاهرضایی گفت: مهران دوستی یکی از مجریان و گویندگان مؤلف بود.صاحب سبک و در زمینه فرهنگ و هنر مطالعات زیادی داشت.درگذشت مهران برای رادیو ضایعه جبران ناپذیری است.

وی همه لحظات همکاری با مهران دوستی را خاطره انگیز خواند و گفت: این خبر اینقدر برایم اذیت کننده بوده که توان صحبت ندارم. مرگ این صدای ماندگار برای رادیو سخت خواهد بود و برای من که سالها در کنار او بوده ام سخت تر.

وی درباره خصوصیات کاری و اخلاقی دوستی گفت: در کار آدم جدی و حرفه ای بود و اینقدر با انرژی اجرا می‌کرد که همین قضیه خودش باعث جذب مخاطب می‌شد.مهربانی او زبانزد بود.

این تهیه کننده در ادامه گفت: من از سال قبل از بیماری قلبی مهران آگاه بودم و بعد از عمل جراحی که داشت، برای مدتی دوباره به رادیو بازگشت تا اینکه دو سه روز پیش به خاطر مشکل تنفسی که پیدا کرده بود، مجدد به بیمارستان منتقل شد و روز گذشته بر اثر مرگ مغزی درگذشت.من این ضایعه را به همه همکارانم و خانواده بزرگ رادیو تسلیت می‌گویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.