گروه فرهنگی- زهره کهندل: رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم 12 سال است که با خبرنگاری گفت و گو نکرده است و دلیل آن را تجربه تلخی از گذشته می‌داند.

عهد کردم مصاحبه نکنم

کافی است نام «سعدان زکایی» را در صفحات اینترنت، جست و جو کنید تا از او تنها بیوگرافی و متن سخنرانی در نشست‌های مختلف را بیابید، او مدت هاست که با خبرنگاری، گفت وگو نکرده است. در تماسی که با شماره همراه وی داشتیم، وی با رد درخواست گفت و گوی خبرنگار ما، دلیل آن را چنین بیان کرد: یک بار مصاحبه کردم و تا یک ماه بعد بایستی آن را تصحیح می‌کردم، پس از آن دیگر عهد کردم مصاحبه نکنم و فقط کارم را انجام دهم.

به گفته او، هر وزارتخانه ای سخنگویی دارد و مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم هم پاسخگو و سخنگو هستند. اگر اطلاعاتی در حوزه کاری من نیاز به اطلاع رسانی باشد از این کانال انجام می‌شود یا اگر خبرنگاری پرسشی داشته باشد از طریق روابط عمومی می‌تواند آن پرسش را مطرح و اطلاعات دقیق را دریافت کند.

این مسوول با بیان اینکه  اطلاع رسانی خوب است اما از مسیر تخصصی آن، خاطرنشان کرد: به دلیل تجربه شخصی ام، مصاحبه نمی کنم چون تجربه خوشایندی نداشتم.

به دکتر گفتم پس هر کسی بتواند از شما مصاحبه بگیرد، این طلسم 12 ساله را شکسته است، زکایی جواب داد: بحث طلسم نیست. این پاسخ ندادن، از سر بی توجهی نیست، مشی من است که با خبرنگاری گفت و گو نکنم.

دکتر سعدان زکایی، دانشیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بوده و پیش از این معاونت آموزشی این دانشگاه و همچنین مسوولیت دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم را در سال‌های 80 تا ۸۶ برعهده داشته است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.