سینا حسینی : در آستانه اعلام نتیجه مرحله چهارم مزایده واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت جدی مخالفت خود را با این مساله اعلام کردند ...

خودروسازان برنده شوند وزیر استیضاح می شود

و مدعی شدند دستگاه های نظارتی اجازه واگذاری این دو باشگاه به خودروسازان کشور را نخواهند داد و اگر این مساله جدی شود تبعات قانونی این فرایند دامن گیر وزیر صنعت و معدن خواهد شد.

موضع گیری تند مجلس شورای اسلامی نشان داد برخلاف تصور افکارعمومی قرار نیست استیل آذین یا بهنام پیشرو کیش یکی از برندگان مزایده باشگاه پرسپولیس شوند چون همه کدهای نمایندگان حکایت از پیروزی خودروسازان در این مرحله را دارد به همین دلیل آنها نسبت به این مساله واکنش نشان دادند.

همزمان با اوج گیری مخالفان واگذاری استقلال و پرسپولیس به خودرو سازان، مسؤولان سازمان خصوصی سازی ضمن تاکید بر قانونی بودن واگذاری استقلال و پرسپولیس به مجموعه های خودروسازی این فرایند را مطابق قانون اعلام کردند و مدعی شدند هیچ مرجعی نمی تواند مانع از این واگذاری شود.

پوری حسینی با اعلام این خبر گفت:« روز یکشنبه نتیجه نهایی اعلام خواهد شد و به احتمال فراوان این دو مجموعه به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.» این موضع گیری با واکنش صریح نمایندگان رو به رو شد به گونه ای که نمایندگان با خط و نشان قانونی تهدید کردند مانع از اجرای این اتفاق شوند.

در همین رابطه اسداللهی عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه شرکتهای خودروسازی در واقع دولتی هستند  واگذاری باشگاههای ورزشی به آنها را خلاف اصل خصوصیسازی دانست که می تواند منجر به ورود دستگاههای نظارتی به این مساله شود.

غلامرضا اسداللهی گفت: با واگذاری باشگاههای استقلال و پرسپولیس به بخش خودروسازی، خصوصیسازی اجرا نمیشود؛ ضمن آنکه خودروسازان دارای مشکلات عدیدهای هستند که با این واگذاری، مشکلاتشان افزایش خواهد یافت.با این اتفاق خودروسازان باری را بر خود تحمیل میکنند که به این نحو بخش صنعت هم دچار مشکل میشود.

اما موضع تند را سخنگوی فراکسیون صنایع و معادن مجلس اتخاذ کرد و در این باره تهدید کرد اگر این اقدام صورت گیرد قطعا وزیر صنعت به مجلس احضار خواهد شد. سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه وزیر صنعت برای اجبار خودروسازان به خرید سرخآبیها احضار خواهد شد، گفت:« ورود بخش خودروسازی به خرید باشگاه های فرهنگی-ورزشی توجیه اقتصادی ندارد. آنها باید نگرانی مردم ایران در خصوص قیمت و کیفیت صنعت خودرو رابرطرف کنند.»

عباسپور در ادامه در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا به گفته وزیر صنعت تضمینی برای عدم افزایش قیمت خودرو پس از واگذاری تیم استقلال به ایران خودرو (طبق نتیجه مزایده) وجود دارد یا خیر،گفت: وزارت صنعت نباید از ابتدا برای خودروسازان تعیین تکلیف می کرد تا اقدام به خریداری باشگاه ها کنند چرا که استقلال و پرسپولیس سالیانه هزاران میلیارد تومان هزینه دارند و این در حالی است که خودروسازان با مشکلات مالی عدیده ای از جمله با بدهی به قطعه سازان مواجه هستند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس در ادامه تأکید کرد: ورود بخش خودروسازی به خرید باشگاه های فرهنگی-ورزشی توجیه اقتصادی ندارد و خود را قربانی مسائل فرهنگی و ورزشی می کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع با تصمیم هیأت رئیسه هفته آینده به این مسأله ورود پیدا خواهد کرد و قطعا وزیر صنعت و معاونان وی باید با حضور در مجلس در این زمینه پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملکوتی IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    2 0
    ورود سیاسیون به ورزش آفتی است که درخت ورزش را می خشکاند.چرا رئیس هیات مدیره استقلال نماینده مجلس است بزرگترین اشتباه است کسی ایشان رااستیضاح نمی کند.