همزمان با آغاز ماه شعبان المعظم، جلسه ماهانه حسينيه امام رضا(ع) با حضور آيت ا... واعظ طبسي، نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت عظماي آستان قدس رضوي برگزار شد.

ترك گناه، مقدم و برتر از هر عمل عبادي است

اين جلسه با حضور حجت الاسلام و المسلمين رئيسي، دادستان كل كشور، مهندس مهدي عزيزيان قائم مقام توليت آستان قدس رضوي، عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران، علما و فضلاي حوزه علميه خراسان و جمعي از مسؤولان استاني و آستان قدس رضوي برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمين راشد يزدي در این مراسم با اشاره به اينكه ترك معصيت و گناه، مقدم و برتر از هرعمل عبادي است، گفت: عبادت و بندگي توأم با حلاوت و لذت در سايه ترک گناه و معصيت الهي محقق مي شود و بهترين و راحتترين راه اين است كه انسان مومن هنگام مواجهه با گناه ياد خدا  را فراموش نكند.

وي با بيان اينكه بهترين راه براي نجات از گناه، حسن ظن داشتن نسبت به خداوند متعال است، افزود:  اگر ما همواره به عظمت خدا و نعمتهاي بي شماري که به  بندگانش بخشيده است توجه داشته باشيم، همواره در صدد شکرگزاري و جبران نعمت هاي او خواهيم بود و اگر به علم و حکمت و لطف خداوند در قانون گذاري و حرام و حلال کردن کارها اطمينان داشته باشيم، درمي يابيم که هر آنچه را خداوند بر ما حلال کرده قطعا خير و صلاح و منفعت ما در آن است و هر آنچه را خداوند بر ما حرام کرده قطعاً به ضرر ما بوده است.

وی ياد آور شد: دين مبين اسلام ديني است که علاوه بر دستورات ظاهري به بعد روحي و انگيزشي اعمال نيز توجه کامل دارد  و اصيل ترين رکن نيت براي اعمال عبادي، قصد قربت الهي است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.