پیشنهاد سردبیر

استاندار خراسان رضوی از هشت سال دفاع مقدس به عنوان کارنامه ملت ایران در برابر استکبار جهانی یاد کرد و گفت: برای دشمن باید این کارنامه درس عبرت شده باشد.

دشمن باید از دفاع مقدس درس عبرت گرفته باشد

علیرضا رشیدیان در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در پادگان شهید برونسی مشهد با بیان اینکه ملت ایران جنگ طلب نبوده و خواهان ایجاد برقراری صلح و آرامش در منطقه است، افزود: از طرفی ملت ایران در مقابل هیچ گونه تجاوز و یا تعرضی ساکت نمی نشیند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در پاسخ به تهدیدهای دشمنان فرمودند، دوران بزن و در رو تمام شده و این ملت توان آن را دارد که هر زمان معاندان قصد تعدی داشته باشند، دندانهایشان  را در دهانشان خرد کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای منطقه با مناقشات و دعواهای داخلی روبهرو هستند، ایران اسلامی با پشتیبانی مردم کشوری با ثبات و قدرتمند است، بیان کرد: ملت ایران همواره از ارزش های دینی خود تا پای جان دفاع می کنند و این موضوع را در جریان هشت سال جنگ بخوبی به منصه ظهور رساند.

وی یادآور شد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، رشد و گسترش فرهنگ ایثار شهادت، هوشیاری در برابر دشمنان، رصد فعالیتهای دشمنان، پیشرفت و توسعه در زمینه های مختلف و از همه مهمتر برخورداری از رهبری آگاه موجب تبدیل شدن ایران به قدرتی مستقل در دنیا شده است.

رشیدیان با اشاره به اینکه استقلال و عزت به دست آمده امروز را مدیون خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان و ملت ایران هستیم، بیان کرد: این رشادتها باید برای آنها که به دنبال جنگ نیابتی هستند، درس عبرت شده باشد.

وی افزود: تقدیم  ۲۳ هزار شهید دفاع مقدس و افتخارآفرینیهای لشکر ۷۷ پیروز خراسان بیانگر حمایت مردم خراسان از دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

دخالت ایادی استکبار در امور داخلی کشور ممنوع

فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه از جهان برای دفاع از مظلومین و ستمدیدگان تلاش میکند و همچنین به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمیدهد.

سردار غلامرضا احمدی اظهار داشت: یادآوری حماسهها و رویدادهایی که در دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد بیانگر این است که جز خدا هیچکس پشتیبان ما نبود.

وی افزود: امام خمینی (ره) با امید به پشتیبانی خدا به رزمندگان و نیروهای مسلح فرمان میدادند که منجر به خلق حماسههای بینظیری شد که توسط هیچ یک از دشمنان ما قابل پیشبینی نبود.

احمدی با بیان اینکه دستی که در دوران دفاع  مقدس به رزمندگان کمک میکرد، امروز پشتیبان و حامی ملت و جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: شرایط نسبت به زمان دفاع مقدس تغییر کرده و امروزه جمهوری اسلامی ایران بسیار نقش پررنگتری در منطقه و دنیا دارد.

احمدی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه از جهان برای دفاع از مظلومان و ستمدیدگان تلاش میکند و همچنین به هیچ کشور اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمیدهد.

شایان ذکر است در این مراسم پرچم حرم مطهر امام حسین (ع) در بین یگانهای حاضر گردانده شد و در پایان بر فراز پادگان شهید برونسی به اهتزاز در آمد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.