بجنورد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالي گفت: روابط عمومي‌ها بايد عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي خود را به صورت ادواري به روابط عمومي استانداري، رسانه‌ها و مديران دستگاه‌هاي اجرايي منتقل و منتشر كنند.

روابط عمومي‌ها عملكرد دستگاه‌ها را به صورت ادواري منتشر كنند

سيد علي اكبر پرويزي در جلسه شوراي هماهنگي روابط عمومي دستگاههاي اجرايي خراسان شمالي با بيان اين مطلب اظهار داشت: روابط عمومي ها، خدمات ارایه شده را به مردم اطلاع رساني كنند، زیرا اگر اطلاع رساني صورت نگيرد، از بي اطلاعي مردم سوء استفاده ميشود.

وي با تأكيد بر مراقبت از اطلاع رساني رسانهها و روابط عموميها در حوزههاي امنيتي تصريح كرد: اگر مراقبتهاي لازم صورت نگيرد، تنشهايي در جامعه ايجاد ميشود كه تداوم آن بي اعتمادي مردم به نظام جمهوري اسلامي را به همراه دارد.

وی همچنين با اشاره به اينكه برخي از افراد به عنوان شغل دوم در روابط عمومي فعاليت دارند، افزود: بايد مديران دستگاههاي اجرايي، نيروهاي مرتبط را در پست روابط عمومي مستقر كنند تا آنها فقط اقدامها و كارهاي مربوط به بخش روابط عمومي را انجام دهند.

وي با تأكيد براينكه روابط عموميها تنها به بخش اطلاع رساني اكتفا نكنند، گفت: حوزه روابط عمومي بسيار گسترده است كه بايد به آن توجه كنند و پيگير مسایل و پروژههاي دستگاههاي اجرايي خود باشند.

پرويزي افزود: اگر وحدت و اجتماع مسؤولان بدون گرايش و توجه به حوزههاي سياسي، قومي و مذهبي تقويت شود، به توسعه استان نيز كمك شاياني ميشود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به سفر هیأت دولت به استان اظهار داشت: در اين سفر به دنبال پيگيري و تكميل پروژههاي نيمه تمام و ضروري از جمله تأمين آب شرب، سدها، راه آهن، بيمارستانهای بجنورد و شيروان، راه روستايي و ... هستيم.

وي گفت: قبل از حضور رئيس جمهور به خراسان شمالي، مطالب مورد نياز براي پيگيري توسط رسانهها و روابط عمومي اطلاع رساني شود.

وی تصريح كرد: حمايت از نشريات و رسانههاي محلي استان به طور جدي دنبال شود و مديران دستگاههاي اجرايي و روابط عموميها به هر شكل و نحوي بايد از نشريات محلي حمايت داشته باشند.

معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان شمالي نیز در این جلسه گفت: بايد روابط عموميها به عنوان مركز تصميم گيري و تصميم سازي دستگاههاي اجرايي مطرح باشند.

محمد رحيم نوروزيان افزود: متأسفانه در كشور به حوزه روابط عمومي آن طور كه بايد، توجه جدي نشده است و در جايگاه واقعي خود قرار نگرفتند.

وي با اشاره به نقش مهم روابط عموميها در ارتباط بين مردم و مسؤولان گفت: اعتماد مردم و مسؤولان به هم سرمايه اجتماعي است كه بايد اين سرمايه حفظ و اعتماد، انسجام واتحاد ايجاد شود.

وی با بيان اينكه روابط عموميها بايد سياست دولت را قبول و همراهي كنند، یادآور شد: اگر سياست دولت را قبول نداشته باشند، خيانت كرده اند و بايد به اين موضوع توجه شود.

وي اظهار داشت: شوراي روابط عمومي دستگاههاي اجرايي استان با رصد اقدامهای روابط عموميها، مشكلات موجود را بررسي و رفع كند.

وی با تأكيد بر اينكه روابط عمومیها باید به سازمانهاي مردم نهاد كمك کنند ، تصريح كرد: سازمانهاي مردم نهاد در جلساتي كه برگزار ميشود، از كمك نشدن به آنها گلايه ميكنند، اين در حالي است كه مديران ما هنوز درك نكردهاند كه دولت به تنهايي نمي تواند تمام امور را انجام دهد و بايد حمايت شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.