بر اساس آخرین آمارها میزان صدور پروانه‌های ساختمانی نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است و در فروردین‌ماه امسال برای حدود 3697 واحد مسکونی پروانه صادر شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 33.8 درصد کاهش داشته است.



کاهش 34درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی

به گزارش ایسنا، بررسی میزان صدور پروانه های ساختمانی و روند کاهشی که در مدت اخیر طی کرده است ،نشانگر آن است که روند ساخت و ساز به شدت کاهش یافته و سازندگان این حوزه با خارج کردن سرمایه هایشان ترجیح داده‌اند در حوزه‌های دیگری سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته کارشناسان این حوزه تعدادی از پروانه های صادر شده هم در مدت اخیر به ساخت و ساز نرسیده و مالکان ترجیح داده‌اند با توجه به شرایط فعلی بازار دست نگه دارند و فعلا اقدام به ساخت نکنند.

علی چگینی - مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی دراین باره به خبرنگار ایسنا گفت: میزان صدور پروانه‌های ساختمانی نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است و براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شهرداری در فروردین‌ماه امسال برای حدود 3697 واحد مسکونی پروانه صادر شده است.

وی با بیان این‌که این رقم در سال 1393، 5583 واحد مسکونی در شهر تهران بوده است، گفت : شاهد کاهش 33.8 در این زمینه بوده‌ایم.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این‌که میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در سال 1393 نسبت به سال 1392 حدود 50 درصد کاهش داشته است، گفت: با این ارقام با توجه به این‌که تولید مسکن حدود دوسال طول می‌کشد در دو سال آتی با کاهش تولید مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: نکته قابل تامل در زمینه صدور پروانه‌های ساختمانی آن است که از3697 پروانه صادر شده 1844 واحد تخریبی بوده است و با توجه به این‌که در تهران زمینی وجود ندارد، می‌توان گفت تولید خالص تنها 1853 واحد بوده است. براین اساس 50 درصد پروانه‌های صادره، واحد‌های مسکونی تخریبی و تنها 50 درصد تولید خالص بوده است.

 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.