۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 285166

شاهزاده اردنی خود را شایسته ریاست در فیفا می‌داند. او می گوید که مصالح و منافع شخصی چهره فیفا را لکه‌دار کرده است و ضررهای زیادی را به این نهاد بین المللی وارد کرده است.

شاهزاده اردنی: شایسته ریاست فیفا هستم

به گزارش ایسنا، انتخابات ریاست فدارسیون بین المللی فوتبال فیفا 29 ماه می برگزار می شود. شاهزاده علی بن حسین اردنی تنها رقیب جدی سپ بلاتر، رئیس کنونی فیفا به شمار می‌آید. پیش از این لوئیس فیگو و مایکل فان‌ پراگ هلندی نیز از رقبای جدی بلاتر بودند اما این دو بنا به دلایل خاصی که داشتند کناره‌گیری کردند تا بن حسین و بلاتر نامزدهای پایانی باشند.

بن حسین اردنی براین باور است که شایستگی لازم برای نشستن در کرسی ریاست فیفا را دارد. او می گوید شرایط فیفا خوب نیست و مصالح شخصی باعث شده تا تصمیمات درستی در این نهاد بین المللی فوتبالی گرفته نشود.

این شاهزاده اردنی گفت: قبل از این که خودم را نامزد این پست بکنم بسیار فکر کردم. به این نتیجه رسیدم که فیفا نیازمند شفافیت زیاد و جلب اعتماد دوباره همه است. این دو اصل را از پدر مرحومم یاد گرفتم و براین باورم که زمان آن فرا رسیده است که در فیفا این دو اصل به وجود آید تا باردیگر همه چیز به روال عادی خود برگردد.

او ادامه داد: باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم تا از دنیای سیاست به دور باشیم و همگی تنها و تنها برای کمک کردن به پیشرفت فوتبال تلاش بکنیم. براین باورم که زمان تغییر فرا رسیده است. برای همه روشن شده است که بعضی در فیفا تنها برای مصالح و منافع شخصی خود کار می کنند و این ضربه سنگینی به فیفا وارد کرده است. از سال 1998 تا الان کمک های مالی به فدارسیون ها زیاد نشده است. اسپانسرها به تصمیماتی که به آینده فوتبال مربوط است توجهی نمی‌کنند و در پایان باید بگویم که فدارسیون ها محلی در سراسر جهان باید تاوان این سیاست های اشتباه را پس بدهند.

این شاهزاده اردنی در پایان سخنان خود یک پیام هم به همه داد و آن این که "من در کشوری رشد یافته‌ام که آزادی و احترام به همه، اساس آن است. خودم را شایسته ریاست در فدارسیون بین المللی فوتبال می دانم. اگر به عنوان رئیس فیفا انتخاب بشوم نهایت تلاش خود را به کار می گیرم تا در زمینه پیشرفت فوتبال در همه جهان گام بردارم. من خودم را برای انتخابات ریاست فیفا نامزد کرده‌ام، چرا که به توانایی هایم ایمان دارم و براین باورم که می توانم فرد بسیار مناسبی برای این پست باشم. امیدوارم که بتوانم در این انتخابات پیروز شوم تا برنامه های را که در ذهن دارم به خوبی عملی بکنم".

 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.