یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به منازعات میان شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو، گفت: اقدامات شورای رقابت در طول سال های گذشته تنها باعث سردرگمی مردم و تولیدکنندگان شده است.

اقدامات شورای رقابت باعث سردرگمی مردم و تولیدکنندگان شده است

حسین گروسی در گفت و گو با ایرنا، نقش عرضه و تقاضا را در قیمت گذاری محصولات بسیار با اهمیت دانست و افزود: طبق قوانین حاکم بر علم اقتصاد، قیمت گذاری محصولات تنها باید از سوی تولیدکنندگان صورت گیرد و تعیین نرخ دستوری به هیچ عنوان کارآمد نیست.

وی با انتقاد از عملکرد شورای رقابت در طول سال های گذشته، گفت: این شورا متاسفانه نتوانسته اوضاع را به درستی مدیریت کند و عملکرد این شورا تنها باعث سردرگمی تولیدکنندگان خودرو و همچنین بازار مصرف شده است.

گروسی با تاکید بر اینکه، دو خودروساز بزرگ کشور می توانند بعنوان دو تولیدکننده بزرگ با یکدیگر در کشور رقابت کنند، در عین حال افزود: البته تا یک دوره کوتاه این مسئله ممکن است به ضرر مصرف کننده باشد اما در درازمدت کیفیت در خدمت رسانی و همچنین قیمت محصولات در بازار رقابت بهبود یابد.

وی با تاکید بر اینکه همواره در علم اقتصاد عرضه و تقاضا قیمت را تعیین خواهد کرد، با ذکر مثال به خدمات دهی اپراتورهای تلفن همراه در دهه گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: خدمات دهی سرویس تلفن همراه در سال های پیش با کیفیت پایین و همچنین قیمت های بالا صورت می گرفت و تنها شرکت مخابرات با یک اپراتور نبض بازار را در دست داشت.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس افزود: این در حالی است که در حال حاضر و پس از گذشت حداکثر یک دهه در سایه ایجاد چند شرکت داخلی خدمات رسان و رقابت ایجاد شده، نوع خدمات دهی در بخش کیفیت و قیمت بسیار مناسب تر از قبل شده و این در طول چند سال بوجود آمده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در عین حال اضافه کرد: در صورتی که عرضه خودرو روال طبیعی خود را داشته باشد و خودروسازان دخل و تصرفی در نحوه عرضه نداشته باشند در آن صورت قیمت ها نیز به صورت طبیعی کاهش خواهد یافت.

 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.