۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 285190

مدیر جهادکشاورزی خرمشهر گفت: براساس آمار به دست آمده، قبل از جنگ 1.5 تا 2 میلیون نفر نخل در این شهرستان وجود داشت که با وقوع جنگ تحمیلی 70 درصد این نخل‌ها از بین رفت تا جاییکه امروز فقط 450 هزار نفر نخل در خرمشهر باقیمانده است.

نابودی 70درصد نخل‌های خرمشهر در جنگ

محمد مطرودی در گفت‌وگو باایسنا،منطقه خوزستان، با بیان اینکه خرمشهر در سال‌های قبل از جنگ، قطب مهم نخلداری بوده است، افزود: آسیب‌های بخش کشاورزی از جنگ تحمیلی هنوز برطرف نشده است و همچنان کشاورزی خرمشهر مشکل دارد.

وی تصریح کرد: زیر ساخت‌های بخش کشاورزی شامل مرغداری‌ها، نخیلات و دیگر بخش‌ها در 8 سال دفاع مقدس از بین رفت. به عنوان مثال خرمشهر در آن سال‌ها در زمینه تولید مرغ، تامین کننده بخش عمده مرغ مورد نیاز استان بود. 90 تا 95 درصد زیرساخت‌های بخش کشاورزی شهرستان در آن سال‌ها آسیب دید اما بعد از جنگ با روی کارآمدن جهاد سازندگی و در دولت‌های مختلف اقدامات خوبی انجام شد اما هنوز به آن جایگاه مورد نظر نرسیده‌ایم.

وی عنوان کرد: آسیب‌های ناشی از جنگ و به تبع آن کاهش تمایل و علاقه کشاورزان قدیمی و با تجربه‌تر به کشاورزی، از مشکلات این بخش بوده است و انتظار داریم فرهنگ کشاورزی در خرمشهر دوباره احیا شود.

مطرودی افزود: آب اراضی کشاورزی خرمشهر از سه منبع شامل رودخانه اروند، کارون و بهمنشیر تامین می‌شود و در حال حاضر از مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان می‌توان به مساله ec بالای آب، شوری بالای خاک، اجرا نشدن شبکه‌های زهکشی زیرزمینی و روباز، تسطیح نشدن اراضی و از همه مهمتر پایین بودن توان مالی کشاورزان اشاره کرد. انتظار داریم دولت با هدف کمک به این اقشار، تسهیلات ارزان قیمت با نرخ بهره پایین پرداخت کند.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: کشاورزی خرمشهر هنوز به آن جایگاه واقعی خود نرسیده است اما خوشبین هستیم در صورت کمک دولت به جایگاه مطلوب برسد.

 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.