رئیس اتحادیه هتل‌داران مشهد گفت: در مشهد بیش از حد نیاز و بدون ظرفیت‌سنجی برای ساخت هتل مجوز صادر شده است.

بیش از حد نیاز در مشهد هتل ساخته شده است

محمد قانعی در گفت‌وگو باایسنا،با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر در مشهد 6000 واحد غیر مجاز از جمله خانه‌های شخصی، اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند که متاسفانه برای جلوگیری از آن‌ها اقدامی انجام نشده است.

‌ وی ادامه داد: با وجود فعالیت این اماکن در حال حاضر تعداد هتل‌های مشهد بیش از حد نیاز است و متاسفانه سازمان میراث فرهنگی بدون نیازسنجی و در نظر گرفتن ظرفیت شهر برای ساخت هتل مجوز صادر کرده است.

‌ قانعی در خصوص علت خالی بودن هتل‎ها در ایام پیک مسافر، بیان کرد: این موضوع ربطی به قیمت‌ها ندارد، زمانی قیمت یک هتل 5 ستاره در مشهد 30 درصد کمتر از میانگین کشوری است، مسئله اصلی که باعث خالی ماندن ظرفیت هتل‌های مشهد حتی در ایام پیک مسافرتی می‌شود، رقابت خانه‌‎های شخصی، زائر‌سراهای دولتی و اماکن اقامتی غیر مجاز با مراکز اقامتی مجاز از جمله هتل‌ها‌ست.

‌ قانعی ادامه داد: در مشهد حتی شاهد آن هستیم که در ایام پیک، مدارس، حسینیه‌ها و مساجد نیز اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند و با این وجود طبعا شاهد خالی ماندن ظرفیت هتل‌های مشهد در ایام پیک خواهیم بود.

‌ رئیس اتحادیه هتل‌داران مشهد با بیان این که تعداد مراکز اقامتی غیر مجاز طی چند سال گذشته 20 برابر شده است، گفت: خانه‌های شخصی مانند کالاهای قاچاق هستند که خدمات قاچاق ارائه می‌دهند، این خانه‌ها حتی نسبت به برخی از هتل‌ها ارزان‌تر نیستند و این در حالی که است که از نظر بهداشتی، ایمنی و ... نیز مشکلات زیادی دارند اما به دلیل آزادی‌هایی که به مسافران می‌دهند، استقبال بیشتری از آن‌ها می‌شود.

‌ وی ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از مراکز اقامتی غیر مجاز، گفت: مردم باید نسبت به خطرات مراکز غیر مجاز آگاه باشند، چرا که در سال گذشته به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی شاهد اتفاقات ناگواری بودیم.

 
 
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.