۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 285230
اولويت واگذاري به سرخابي ها تكذيب شد!

به گزارش قدس آنلاين،نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در امور سرخابی ها گفت: هیچ اولویتی برای خودروسازان وجود ندارد.

 امیررضا خادم به همراه میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رییس کل سازمان خصوصی سازی کشور و امیررضا واعظی آشتیانی قائم مقام سازمان سابق تربیت بدنی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دوم سیما حاضر شدند.

امیر رضا خادم در تشریح نظر وزارت ورزش و جوانان برای خصوصی سازی سرخابی ها گفت: ما به عنوان قوه مجریه باید مصوبه مجلس و علاقه ی طرفداران و هواداران دو تیم در خصوص واگذاری این دو باشگاه را انجام می دادیم لذا ما موظف به انجام این کار بودیم.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در امر خصوصی سازی سرخابی ها افزود:نزدیک به بیست سال است که صحبت هایی در خصوص واگذاری اتفاق افتاده اما برای نخستین بار در طول سال 93 این موضوع با تمام فراز و فرودهایی که داشت به فعل درآمد و ما به قولی که دادیم عمل کردیم .

وی خاطر نشان کرد: شرایط را برای واگذاری فراهم کردیم لذا ما موظف بودیم بر اساس قانون این کار را انجام دهیم هر چند امکان دارد نگرانی هایی نیز برای آینده این دو باشگاه وجود داشته باشد.

خادم در ادامه برنامه با اشاره به این که دولت جدید یک سال است وارد این مباحث شده است به طوری که در طی این مدت چه در مجلس و چه در افکار عمومی این گونه القا شد که وزارت ورزش علاقه ای برای اجرای قانون ندارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ورزش وجوانان گفت: 3 دوره مزایده برای این دو تیم برگزار شده است.

وی با بیان این که رییس سازمان واگذاری اصرار دارند تا این اتفاق از طریق مزایده صورت گیرد، خاطر نشان کرد: زمانی که واگذاری انجام شد در این راستا کمیته انحلال تشکیل می شود و در این کمیته تمام بدهی ها مورد بررسی قرار می گیرد.

خادم با اشاره به این که کمیته تسویه مجوز برای همه موارد را مشخص کند، افزود: باید دید آیا قرار است کسانی که مسبب بروز این مشکلات شدند مورد محاکمه قرار می گیرند.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش با اشاره به این که هزینه های این باشگاه ها زیاد است، اظهار داشت: دولت یازدهم تمام تلاشش بر اجرای قانون بوده به طوری که حتی یک ریال از بودجه دولت صرف این دو باشگاه نشده است.

وی با اشاره به اینکه خودروسازان به عنوان دو شرکت در مزایده شرکت کرده بودند، گفت: هیچ اولویتی برای خودروسازان وجود ندارد.

خادم اظهار داشت: در این مقطع این دو تیم پر طرفدارترین تیم های آسیایی هستند این در حالی است که در کنار آن ها تیم های دیگری مثل سپاهان مشغول فعالیت هستند و در حاشیه امنی به سر می برند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر ورزش با بیان این که سازمان خصوصی سازی، هیأت واگذاری، سه وزیر و مجمع هیچ اولویتی برای خریدار ندارند، اظهار داشت: هر فرد یا شرکتی که در این مزایده برنده شود مشخصاتش به صورت مشخص مطرح خواهد شد.

وی با بیان این که به هیچ وجه نظر خاصی نسبت به واگذاری این شرکت ها در رابطه با حضورشان نیست، گفت: باید اهلیت شرکت ها مورد بررسی قرار بگیرد.

خادم با بیان این که سازمان خصوصی سازی براساس روال کاری خود انجام وظیفه می کند، افزود: مجلس به عنوان نماینده مردم مصوبه و قانونی را دیکته می کند تا ما آن را انجام دهیم.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش با اشاره به این که دو بخش خصوصی برای پرسپولیس ورود پیدا کرده اند، ادامه داد: بخش قابل توجهی از مردم علاقه مند هستند.

پوری حسینی: برنده نهایی دوشنبه مشخص می شود

رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در این گفت و گوی خبری با بیان این که سه شنبه عصر مدارک را از متقاضیان جمع آوری و روز چهارشنبه نسبت به استعلام متقاضیان اقدام کردیم، گفت: برخی از  جواب های استعلام تا ظهر شنبه نیامده بود، در نتیجه بر این اساس اعلام برنده نهایی این مزایده به دوشنبه موکول شد.

به گفته پوری حسینی، این جلسه عصر دیروز (شنبه) تشکیل شد و از آن جایی که 4 متقاضی برای خرید سرخابی ها وجود داشت و حجم کار نسبت به دفعات قبل بالاتر بود جمع بندی های اولیه انجام شد.

وی ادامه داد: ارزیابی ما این است که نتیجه برنده مزایده نوبت چهارم در مورد هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به روز دوشنبه موکول خواهد شود.

رییس کل سازمان خصوصی سازی کشور تاکید کرد: این فرصت برای بررسی روی پرونده ها، جواب استعلام ها و در نهایت تایید صلاحیت ها است.

واعظ آشتیانی: مخالف خصوصی سازی سرخابی ها هستم

واعظی آشتیانی قائم مقام سازمان سابق تربیت بدنی (این سازمان درسال 1389 منحل و وظایف آن به وزارت ورزش و جوانان واگذار شد) نیز در این برنامه در تشریح روند واگذاری سرخابی ها گفت: شاید بنده از جمله کسانی باشم که در این مقطع مخالف خصوصی سازی در ورزش بخصوص در فوتبال هستم.

وی در ادامه به تشریح دلایل مخالفت خود پرداخت و گفت: برای این امر هیچ مبانی کارشناسی وجود ندارد.

آشتیانی در ادامه گفت: وقتی که ما در صنعت و تولید خودمان فلج هستیم و هیچ بستر حمایتی نداریم چگونه خواهیم توانست بحث خصوصی سازی را در ورزش محقق کنیم.

قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: اگر بناست ما حتی از دنیا برای اقتصادی کردن ورزش الگوبرداری کنیم ابتدا باید زیربناها ساخته شود.

وی ادامه داد: ابتدا باید ورزش همگانی را به طور جامع و هدفمند محقق کنیم چرا که توجیه اقتصادی از آن جا شروع می شود و نکته دوم که در دنیا اتفاق افتاده این است که آن ها ابتدا صنعت و تولید خود را فعال و پویا کردند چرا که این صنعت است که ورزش را حمایت می کند.

وی ادامه داد: در تمامی رشته های ورزشی این صنعت است که به کمک ورزش آمده و فضای کسب و کار را در ورزش ایجاد کرده و امروزه اقتصاد ورزش تبدیل به یک اقتصاد کارآمدی شده که بین 4 و نیم تا 5 درصد از تولید ناخالص برخی کشورها را به خود اختصاص داده است.

واعظی آشتیانی در ادامه با اشاره به این که چه کسانی عامل خرج شدن 500 یا هزار میلیارد تومان شدند، گفت: ظرف 4 سال 80 یا 100 میلیارد تومان بدهی به بار آمده است.

وی با بیان این که مسائل اقتصادی و مدیریتی این دو باشگاه را وزارت ورزش و جوانان رصد می کند، بیان کرد: هیأت مدیره مسوولیت تضامنی ندارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.