قدس آنلاین:معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان شمالی ، زیربنای توسعه این استان را توجه به فرهنگ و هنر منطقه دانست و گفت: اگر به فرهنگ و هنر استان باور داشته باشیم به طور قطع می توان از این ظرفیت برای توسعه منطقه نهایت بهره را برد.

احیای فرهنگ و هنر خراسان شمالی حفظ شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، مجید پورعیسی در نخستین جشنواره میراث معنوی استان با گلایه از اینکه مردم نسبت به داشته های خود بی توجه شده اند، افزود: اگر در ازدواج جوانان خود دستبافت های خود را به آنها اهدا کنیم نه تنها فرهنگ و هنر خود را حفظ کرده ایم بلکه در ایجاد شغل و گردش مالی بازار منطقه تحول ایجاد خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه به ظرفیت فرهنگ و هنر خود بی توجه هستیم به طوری که حمایت هایی که از این حوزه می شود با منت است و آن را به رخ می کشیم.

وی بر حفظ و احیای فرهنگ و هنر استان تاکید کرد و افزود: استانداری نیز در این رابطه حمایت های خود را دریغ نخواهد کرد.
پورعیسی همچنین از وضعیت نامناسب مبلمان شهری مرکز استان خراسان شمالی گلایه کرد و گفت: مبلمان شهری بجنورد تنوع مطلوبی ندارد و اگر گردشگری وارد آن شود نمادی از فرهنگ و هنر استان را در آن نمی بیند.
وی از شهرداری بجنورد خواست با ابتکار و خلاقیت و توجه به داشته های فرهنگ و هنر استان، نسبت به ایجاد نمادهایی اقدام کند تا موجب جذب بیشتر گردشگران شود.

وی همچنین با اشاره به کم آبی استان، خواستار احیای قنات های قدیمی استان شد.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی، جشنواره میراث معنوی استان که به منظور معرفی فرهنگ و هنر استان به جامعه و استفاده از ظرفیت های آن در توسعه استان شکل گرفته به مدت سه روز برپا خواهد بود.
آدینه محمد سویدانلویی افزود: این جشنواره با همکاری شهرداری بجنورد و شماری از صنعتگران صنایع دستی فعال در منطقه برپا شده است.
انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.