مجلس استقلال و پرسپوليس را ازمالكانش مي گيرد!

به گزارش قدس آنلاين، با وجود همه تلاش‌هایی که مقداد نجف‌نژاد برای ممانعت از برگزاری مزایده چهارم انجام داد اما بالاخره این مزایده برگزار شد. البته از همان زمان هم قابل پیش‌بینی بود که تا زمان برگزاری مزایده این طرح در کمیسیون مطرح نمی‌شود و در بهترین حالت ممکن هم بررسی این طرح در مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشید. نجف‌نژاد اما به لغو این مزایده اصرار داشت و طرح دو فوریتی خود را با 135 امضا تقدیم مجلس کرد. با این حال مزایده برگزار شد و دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا برای خرید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اعلام آمادگی کردند.
بر اساس خبرهای منتشر شده، نتیجه نهایی این مزایده هم امروز و فردا اعلام می‌شود. تا اینجای کار به نظر می‌رسد همه چیز برخلاف خواسته نجف نژاد پیش رفته اما واقعیت این است که او به شدت امیدوار است مجلس طرح او را تأیید کند و حتی بعد از انجام واگذاری، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را از مالکان جدید خود یعنی ایران‌خودرو و سایپا پس بگیرد! نجف‌نژاد البته برای اثبات ادعایش حرف‌های جالبی برای گفتن دارد.
***
برخلاف خواسته شما مزایده چهارم انجام شد.
 بله اما طرح دو فوریتی ما هنوز در دستور کار مجلس قرار دارد.
با وجود برگزاری مزایده، مگر طرح همچنان می‌تواند تأثیری داشته باشد؟
 حتی اگر دو باشگاه واگذار شوند و پس از آن طرح ما بتواند نظر مجلس را تأمین کند، مجلس می‌تواند استقلال و پرسپولیس را از مالکانش بگیرد.
چنین اتفاقی امکان‌پذیر است؟
 چرا امکان‌پذیر نباشد؟ ما احساس نگرانی کردیم و این طرح را ارائه دادیم. مطمئن هستیم که طرح ما کامل‌تر است. مجلس هم صلاحیت خریداران را بررسی می‌کند و هم طرح ما را. اگر خریدار بتواند نظر مجلس را تأمین کند، حاشیه امنیت کامل برقرار خواهد بود اما اگر نه، مجلس این دو باشگاه را از مالکانش می‌گیرد.
مگر طرح شما شامل چه بندهایی است که می‌تواند مجلس را مجاب کند که باشگاه‌ها را از مالکان‌شان بگیرد!؟
 فقط یکی از بندهای مطرح شده در طرحی که ارائه دادیم مربوط به حذف مزایده چهارم بود که این اتفاق نیفتاد. ما در این طرح درباره اهلیت خریداران استقلال و پرسپولیس به صورت مصداقی بحث کرده‌ایم. هم اخلاقی، هم مدیریتی و هم ورزشی.
در این طرح دیگر به چه مواردی اشاره داشته‌اید؟
 در این طرح ما تأکید داشته‌ایم که 49 درصد از سهام باشگاه‌ها به هواداران داده شود و 51 درصد به بخش خصوصی. چرا که هواداران خیرخواهان تیم هستند.
به بحث مالی هم تأکید داشتید؟
 صد در صد. براساس طرح ما خریدار باید امکانات لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای دو باشگاه تأمین کند. فضاهای مناسبی برای تمرینات دو تیم فراهم کند و تمام حداقل‌هایی که تیم‌ها نیاز دارند، از سوی مالک جدید تأمین شود. این خریدار برای ادامه فعالیت‌های باشگاه باید از نظر مالی امکانات لازم را داشته باشد.
به نظر می‌رسد ایران‌خودرو و سایپا با توجه به امکاناتی که دارند بتوانند نظر مجلس را تأمین کنند.
 هم ایران‌خودرو و هم سایپا از بدهکاران بزرگ کشور هستند. شرکت‌هایی که آمده‌‌اند و برای خرید این دو باشگاه اعلام آمادگی کرده‌‌اند، هر دو از بدهکاران بزرگ هستند.
البته دولتی بودن این شرکت‌ها هم در حال حاضر مورد بحث است.
 این دو شرکت تحت پوشش ایران‌خودرو و سایپا هستند و در این‌صورت دولتی به حساب نمی‌آیند.
فکر نمی‌کنید این بحث‌ها بیشتر از اینکه مشکلات این دو باشگاه را حل کند، به مشکلات‌شان اضافه کند؟ ‌
 ما درباره این دو باشگاه احساس نگرانی می‌کنیم و ارائه این طرح هم برای آن است که می‌خواهیم آینده دو باشگاه به خطر نیفتد. کاملاً اطمینان داشته باشید که طرح ما رو به توسعه است.
عده‌ای معتقدند که شما سنگ خودتان را به سینه می‌زنید و همه این‌ کارها به خاطر خودتان است.
 هدف من کمک به استقلال است. 10، 12 سال است که کنار این تیم هستم و تا هر زمان که لازم باشد به باشگاه کمک می‌کنم. من نه می‌خواهم باشگاه را بخرم نه اجاره کنم اما تا هر زمان لازم باشد برای کمک به استقلال آماده‌ام.
در روزهای اخیر مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره گفته‌اند تا وقتی تکلیف باشگاه مشخص نشود، درباره سرمربی تصمیمی نمی‌گیرند.
 اینطور نیست. اگر لازم باشد قبل از اینکه تکلیف مالک باشگاه مشخص شود، سرمربی را انتخاب می‌کنیم. جلسه آینده هیأت مدیره باشگاه هم اتفاقاً در همین رابطه است.
تا به حال گزینه‌ای هم مطرح شده است؟
 نه، در آخرین جلسه‌ای که پیش از برگزاری مزایده داشتیم به اعضا گفتیم که هرکس گزینه‌های مدنظر خود را تعیین کند. در حال حاضر هر یک از اعضای هیأت مدیره در ذهن خود گزینه‌هایی دارند که قرار است در همین چند روز آینده در جلسه بعدی هیأت مدیره مورد بررسی قرار بگیرد.
از نظر شخص شما سرمربی مورد نظر برای فصل آینده باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
 باید در شأن باشگاه استقلال باشد. برنامه‌اش قوی باشد و در استقلال آرامش ایجاد کند. چرا که برای هواداران و بازیکنان تیم ما آرامش اهمیت زیادی دارد.
آقای مظلومی در مصاحبه‌ای مدعی شده‌اند که شما او را از گزینه‌های سرمربیگری دانسته‌اید.
 بله، کاملاً درست گفته‌اند. من خودم گفتم که آقای پرویز مظلومی می‌تواند جزو گزینه‌های استقلال برای هدایت تیم در فصل آینده باشد. درباره علیرضا منصوریان هم گفتیم که می‌تواند جزو گزینه‌ها باشد.
با اینکه از فرهاد مجیدی هم نام می‌برند اما شما هیچ‌وقت نگفتید او هم می‌تواند جزو گزینه‌ها باشد!
 چه کسی گفته او جزو گزینه‌هاست؟ کدام عضو هیأت مدیره این موضوع را تأیید کرده است؟ اینها زاییده فکر برخی افراد است که صحت ندارد. ما هنوز نمی‌توانیم درباره گزینه‌ها صحبت کنیم. باید صبر کنید تا ما نظرات تمام اعضای هیأت مدیره را در این رابطه بگیریم.
اخیراً البته شنیده می‌شود برای هدایت استقلال شانس اسکوچیچ هم افزایش پیدا کرده.
 هنوز درباره گزینه‌های خارجی هیچ صحبتی نشده است. ما در چند روز آینده در جلسه هیأت مدیره درباره موضوع سرمربی هم صحبت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که زمان به ضرر استقلال بگذرد.

جلسه هیأت مدیره استقلال در اولین زمان ممکن!
با اینکه منابع خبری از برگزاری جلسه هیأت مدیره استقلال در روز چهارشنبه خبر می‌دهند اما مقداد نجف‌نژاد تأکید دارد که شاید جلسه را زودتر از چهارشنبه برگزار کند. البته هنوز تصمیم دقیقی درباره روز برگزاری جلسه گرفته نشده و او می‌گوید شاید جلسه را زودتر از چهارشنبه، یعنی در روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه برگزار کنیم.  گفته می‌شود طبق تصمیم اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال، روز چهارشنبه برای برگزاری جلسه بعدی مقرر شده اما ظاهراً رییس هیأت مدیره برای انتخاب سرمربی فصل آینده استقلال قدری عجله دارد. هیات مدیره آبی‌پوشان که در جلسه قبلی به تمام اعضا ماموریت داد تا برای انتخاب سرمربی جدید گزینه‌های پیشنهادی خود را ارائه کنند، ممکن است در این جلسه به تصمیم جدیدی برای انتخاب سرمربی برسند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.