قدس آنلاین یزد - عضو شورای عالی بورس كشور با اشاره به وضعیت بازار سرمایه و شرایط اقتصادی کشور، چشم‌انداز بازار را روشن ارزیابی کرد.

در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای شرایط موجود بازار رو به بهبود خواهد رفت

به گزارش به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، دكتر "حسين عبده تبريزي" در نشست تحلیلی که با شرکت کارگزاران و فعالان بازار استان يزد در بورس منطقه‎‎ای یزد برگزار شد، موانع  و محدویت‌های مالی دولت در سالجاری و همچنین محدویت منابع مالی اشخاص حقوقی موثر بازار را از علل  شرایط فعلی بازار در حال حاضر دانست.

وي افزود: بی شک در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای و به خصوص رفع موانع و تحریم‌های بانکی و نفتی شرایط موجود بازار رو به بهبود خواهد رفت.

 عبده تبريزي با اشاره به پیگیری مسئولان عالی اجرایی کشور، حمایت دولت از بازار را جدی دانست و در ادامه در خصوص نظارت بر بازار اولیه در کشور و کنترل هرگونه انتشار عمومی اوراق بهادار را از وظایف ذاتی سازمان بورس و اوراق بهادار دانست.

دبیر کل پیشین بورس اوراق بهادار تصریح کرد : در سطح استان‌ها، بورس‌های منطقه‌ای باید علاوه بر نظارتی که بر فعالیت‎‎های بازار ثانویه دارند، بر بازار اولیه نیز نظارت کرده و گزارش هرگونه تخلفات و سوء استفاده از فضای عمومی در انتشار اوراق بهادار را به سازمان بدهند.

وی گفت: بورس‌های منطقه‌ای باید طی تفاهمنامه شرکت بورس با سایر ارکان بازار سرمایه، خدمات مربوط به سایر ارکان از جمله سایر بورس ها را نیز در استان‌ها ارائه کنند.

دکتر عبده ضمن پاسخ به سوالات حاضرین درباره طرح سهام عدالت، پیش‌بینی کرد که ساماندهی آن در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله انجام شود و تغییر برخی ضوابط حاکم بر معاملات چون حجم مبنا و غيره را نیز جهت بهبود فضای بازار میسر دانست. 

مدیر بورس منطقه‌‌ای یزد با ارائه گزارشی از مجموعه  فعالیت‎‎های بازار سرمایه در استان، عنوان كرد: بورس منطقه‏‏ای یزد در سال 1383، بر اساس ماده 95 قانون برنامه توسعه سوم  با ایجاد یک تالار معاملاتی و حضور شش شرکت کارگزاری توسط دکتر عبده تبریزی بنیان گذارده شد.

دكتر "علي اكبر جعفري افزود: اکنون با هشت تالار اختصاصی و 30 دفتر معاملاتی، فعالیت‌های بازار سرمایه درسطح استان گسترش یافته و علاوه بر مرکز استان در چهار شهرستان تابعه استان نیز دفاتر معاملاتی بورس راه اندازی شده است.

وی  اظهار داشت : توسعه اين فعالیت‌هاي بورس يزد، موجب افزایش حجم معاملات و ارتقاء این استان به صدر بورس‌های منطقه‌ای کشور شده است.

جعفري گفت: با فعالیت‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی موثری که از طریق کلاس‌ها آموزشی و رادیو و تلویزیون محلی انجام شده است، تاکنون قریب 10 درصد جمعیت استان در بازار سرمایه جذب شده‌اند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.