آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اگر گسست نسل‌ها در جامعه روی دهد کل جریان انقلاب نابود می‌شود بنابراین ما نباید بگذاریم این مسئله صورت گیرد.


گسست نسل‌ها جریان انقلاب را نابود می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با خانواده 520 شهید هنرمند کشور که در دفتر امام جمعه برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: شهادت نخبگان عرصه هنر برای ما ثابت کننده مسئله و موقعیت گفتمان شهادت است.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا تنها تکریم یاد شهیدان نیست زیرا ما که هر چقدر بخواهیم این عزیزان را تکریم کنیم باز هم در این زمینه کاری انجام نداده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهیدان هنرمند نخبگان ارزشمند جامعه ما بوده‌اند و برای مسیر انقلاب سرمایه‌گذاری شده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز در تحلیل گفتمان شهادت مسئله‌ای که در خانواده شهدا مطرح می‌‌شود بخش ارزیابی نخبگی نخبگان شهید با خود اصل شهادت است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه گاهی افراد در این تحلیل‌ها دچار اشتباه می‌شوند، متذکر شد: وقتی شهید شعر و ادب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد مردم با خود می‌گویند اگر این شهید در عرصه شعر و هنر و در کانون احساس و اندیشه مردم نخبگی خود را ادامه می‌داد بهتر بود یا اینکه در راه اسلام هشت لیتر خون از بدنش به زمین ریخته شد و آثاری که می‌توانست از خود بروز بدهد دیگر ادامه نداد.

وی ادامه داد: این تحلیل هم برای نخبگان و به خصوص نخبگان نسل‌های آینده و هم برای خود خانواده شهید قابل تامل است.

آیت الله علم‌الهدی با طرح این پرسش که آیا اثرگذاری‌های احساسی شهید در جامعه بهتر است و یا خود شهادت فرد متذکر شد: این تحلیل تحلیلی است که برخلاف گفتمان شهادت بوده و ما باید ارزیابی دقیق‌تری نسبت به اهمیت مسئله گفتمان شهادت داشته باشیم.

امام جمعه مشهد خطاب به خانواده شهدا گفت: شما خانواده شهدا یک هنرمند و انسان ذی‌قیمت را به پیامبر(ص) هدیه دادید که در تمام عمر خود هدیه‌ای از این ارزشمندتر نداشته‌اید که در راه اسلام بدهید و اگر غیر این هدیه می‌دادید امروز خودتان را سرزنش می‌کردید.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه تحلیل شهادت این نیست که خانواده شهدا بگویند عزیزان ما فدا و قربانی نظامی شدند که مرتب با چالش‌ مواجه است، افزود: مشکلی که امروز در خانواده شهدا دیده می‌شود این است که فرزندانشان که امروز بزرگ شده‌اند این سوال را از خود می‌پرسند که چرا ما بی‌پدر شده‌ایم و پدرمان رفت و فدایی نظامی شد که مرتب با مشکلات اقتصادی و فرهنگی مختلفی مواجه است.

خطیب جمعه مشهد بیان کرد: عزیزان شما قربانی یک نظام نشدند تا همزیستی بین افراد مختلف ایجاد کنند بلکه فدایی شدند که این نظام اهرم یک حرکت در توسعه اسلام شود که اگر این اهرم نباشد اسلام و معارف اهل بیت(ع) از بین می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گفتمان شهادت گفتمان ایثار زندگی دنیایی است، افزود: گفتمان شهادت تنها مربوط به زمان پیامبر و اسلام و انقلاب نیست بلکه این گفتمان، گفتمان ایثار حیات دنیا با تمام ارزش‌هایش است.

وی در ارتباط با برگزاری یادواره‌های شهدا عنوان کرد: هدف از برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌ها نشان دادن اهمیت مسئله گفتمان شهادت بوده و ثابت کردن این گفتمان توسط نخبگان انجام می‌شود.

خطیب جمعه مشهد در پایان خاطرنشان کرد: اگر گسست نسل‌ها در جامعه روی دهد کل جریان انقلاب نابود می‌شود بنابراین ما نباید بگذاریم این مسئله صورت گیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.