۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 285281

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 6 میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران خارج خواهند شد، گفت:‌ حذف یارانه اقشار پردرآمد بر اساس توانایی‌های مالی انجام می‌شود و یکی از ملاک‌های حذف یارانه اقشار پردرآمد محل سکونت و بعد خانوار است.

شرایط حذف افراد از دریافت یارانه نقدی

 احمد میدری، معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت کارگروه شناسایی افراد ثروتمند اظهار داشت: این کارگروه همچنان فعال است و افراد حذف شده مرحله به مرحله اعلام خواهند شد.

وی در برابر این سوال که چه میزان از منابع آزاد شده از محل حذف یارانه اقشار ثروتمند صرف امور اشتغال و تولید خواهد شد، گفت: دولت بر اساس قانون باید منابع آزاد شده را صرف اشتغال کند چرا که بخشی از منابع به خاطر کاهش قیمت نفت باید جبران شود.

میدری تاکید کرد: برای تخصیص منابع باید دید چه میزان از افراد حذف می‌شوند و اینکه چقدر منابع آزاد خواهد شد.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد بر اساس توانایی‌های مالی انجام می‌شود، گفت: یکی از ملاک‌های حذف یارانه اقشار پردرآمد محل سکونت و بعد خانوار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا  از اطلاعات بانکی افراد برای حذف یارانه استفاده شده است یا خیر، تاکید کرد: به هیچ وجه از اطلاعات بانکی و حساب شخصی افراد برای حذف یارانه استفاده نشده است.

میدری با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی 6 میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران خارج خواهند شد، گفت:‌باید 3 هزار میلیارد تومان از منابعی که برای پرداخت یارانه افراد کسر شده، جبران شود که قاعدتاً‌ بر اساس آن 6 میلیون نفر یارانه‌بگیر باید حذف شوند.

وی در پایان حذف یارانه اقشار پردرآمد را طبق قانون تا 6 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: مازاد آن فعلا در دستور کار نیست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • درسا IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    88 6
    این همه دارایی های بلوک شده ایران آزاد شد اونوقت سر این یارانه ها جون مردم رو بالا آوردید
  • ناشناس IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    خجالت داره یارانه نان ، بنزین وخود یارانه افراد دارین حذف میکنید درحالیکه این حق هر ایرانی است شما دارین آنکسی که زحمت میکشه پول بدست میاره راحذف میکنید واز کسی که زحمت نمی کشه ودائم در خواب است حمایت میکنید ؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • حسن IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    6 0
    بجاقطع يارانه جلوي دست درازيها به بيت المال را بكيريد.
  • آرش IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    2 1
    این قصه سر دراز دارد....
  • غلان IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    7 1
    سه هزار ملیار چقدر رقم اشناست
  • ناشناس IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    6 1
    شرم داره والا
  • احمد خضری IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    6 0
    جا نباز 70 درصدکلی کارمند دارای چهار فرزند سه دانشجو دولت تدبیر یارانه ام را قطع کرده چکار کنم
  • مهدی IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    10 1
    خیلی رو دارید بنزین انجوری یارانه هم این طوری امیدوارم زیاد دوام نیاورید و یک دولت مردمی بیاید
  • سیدابراهیم حسینی IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    3 0
    باسلام بنده جانباز ۷۰درصد جنگم نمی دانم به چه دلیل یارانه ام قطع شده بنیاد بخاطر اینکه شاغلم حقوق بهم نمیده دولت محترم یارانم قطع کرده سه فرزند دارم خودم کارافتاده هستم دریکی از شهرکهی همدان اخرین خانه زندگی میکنم همدان شهرک مدنی فاز یک زنبق ۵پ۴ ایا من ثروتمند هستم شما قضاوث کنید خدا میداند که به خاطر ندادن قسط بانک از دستم شاکی شده ایا من پولدارم باتشکر
  • مسعود IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    11 0
    بنزین که حذف شد یارانه هم دنبالش شما ها و دولت تدبیر وامیدکه اینقدر به فکر مردم هستید چرا ارز خارجی رو مانند بنزین تک نرخی نمی کنید؟ میدونید چرا؟....!!!!!!حتما میدونید!!!
  • کارگر IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    2 0
    بنده از بیمه بیکاری استفاده میکنم مستاجرم و دو تا بچه دارم سه بارهم کارگر نمونه شده ام ولی به خاطر نداشتن امنیت شغلی بعد از 17 سال از کار بی کار شدم به رئیس جمهور نامه نوشتم کد رهگیری دادند و خیلی اقدامات دیگه ولی یکنفر نپرسید دردت چیه 700 تومن مستمری میگیرم و ..... یارانه ام هم قطع بشه دیگه هیچ همه ((همدردیم)) همه تلاش میکنیم که 20 درصد جامعه کیف کنند همه نفس میکشیم که بعضی ها ریخت و پاش کنن . بی خیال .
  • سید امیرعطا IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    9 1
    سه هزار میلیارد تومان همان سه هزار میلیارد نیست که خوردن یه لیوان آب هم روش
  • ahmad IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 2
    شماكاري ميكنيدكه همه مردم فقير بشن وتحت حمايت دولت باشند تايارانه بهشان تعلق بگيرد
  • امين IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    4 1
    كاشكي يارانه همه قطع ميشد اخه اين جهل هزار به جه دردي ميخوره
  • ماشالله IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 1
    با سلام دولت تدبير و اميد اوساي كليدساز كجاي خانه من يه خانه. قديمي به چي من نگاه كردين يه كارمند بازنشسته جزءاموزش و پرورش با حقوق دريافتي ٤٠٠هزارتومان و قسط. ١٩٠ هزارتوماني. بانك مسكن و ٩سر عائله و با بيماري هاي مختلف وبا مصرف ١١عدد قرص و ٦٥ سال سن ،ه خدا رو خوش مياييد كه يارانه ما را قطع كرده ايد؟؟؟ متشكرم
  • معلم سرمایه دار!!!!!!!!!!!!!!!! IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    1 1
    ضمن عرض سلام نمی دانم کجای من معلم به سرمایه داری می خورد که دولت محترم تدبیر و امید من و خانواده ام راازدریافت یارانه محروم کرده.درحالیکه خودم بیمارم وروزانه کلی داروبه ارزش35هزارتومان مصرف می کنم ودارای2فرزندم که پسرم دردانشگاه آزاددرس می خواندبا کلی هزینه ودخترم سال اول دبیرستان است.وزیرمحترم تعاون گفتند کلی کارشناسی برای شناخت پردرآمدهاشده.آیاکارشناسی همین است که من معلم بااین وضعیت حذف شوم؟این کارتان هزارآفرین داره!!!
  • محمد رضا IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    آقا سلام . واقعا چنانچه دزدی ها و اختلاص هایی که در دولت قبل انجام شده به مملکت برگرده و جلوی چنین اتفاقاتی از رده های بالا گرفته شود و چند اعدام جدی در این زمینه انجام شود تا شست همه خبر دار شود مملکت روزهای خوب و آینده روشنی در پیش خواهد داشت.
  • محمد رضا IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    آقا سلام . واقعا چنانچه دزدی ها و اختلاص هایی که در دولت قبل انجام شده به مملکت برگرده و جلوی چنین اتفاقاتی از رده های بالا گرفته شود و چند اعدام جدی در این زمینه انجام شود تا شست همه خبر دار شود مملکت روزهای خوب و آینده روشنی در پیش خواهد داشت.