قدس آنلاین یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : با هرگونه تخلف و تعرض در عرصه میراث فرهنگی برخورد قاطع قانونی خواهد شد.

با متعرضین به میراث فرهنگی برخورد قاطع قانونی خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،محمدرضا حبیبی در جلسه مسئولان قضایی با مدیران و مسئولین میراث فرهنگی استان یزد اظهار داشت : امروزه در تمام دنیا اهمیت آثار تاریخی و میراث فرهنگی نهادینه شده و این موضوع مورد نظر و اهتمام تمامی حکومت ها و دولت ها قرار دارد.

وی افزود : در تمامی کشور ها قوانینی در حمایت از آثار تارخی و میراث فرهنگی وجود دارد و اکنون در حقوق بین الملل نیز جایگاه ویژه ای دارد.

این مقام قضایی خاطرنشان ساخت : در کشور ما نیز علاوه به قوانین پراکنده در حفظ و صیانت از آثار تاریخی در قانون مجازات اسلامی هم مجازات های سنگینی برای متخلفین در این عرصه در نظر گرفته شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد بر شناسنامه دار کردن تمامی اموال دولتی و تاریخی و فرهنگی ثبت آنان تأکید کرد و ابراز داشت : چنانچه اموال مذکور ثبت شده باشد مراحل رسیدگی و تعقیب مجرمین برای محاکم ساده تر خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری استان جهت ارائه راهکار مناسب برای حل و فصل دعاوی بین این اداره با مردم در شرایط خاص ، تصریح کرد  : باید مشکلات مردم نیز دیده شود و راهکارهای مناسب جهت تعامل با مردم برای حل مشکلات فی مابین با اداره کل میراث فرهنگی اتخاذ نمود.

حبیبی ، میراث فرهنگی را امانت نسل های آینده کشور در دست ما دانست و افزود : گرچه در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی نباید هرگز کوتاهی به خود راه داد اما در مواجهه با مردم نیز باید به گونه ای عمل کرد تا صیانت از آثار تاریخی و کهن این دیار مردم را نیز متضرر نگرداند.

وی تعیین تکلیف سریع طرح های شهرداری ، میراث فرهنگی و استانداری را  خواستار شد و گفت : بابد با اولویت گذاری در طرح های شهرداری و گردشگری وضعیت مردم سریعتر روشن و با تأمین اعتبار و اتخاذ راهکارهای مناسب وضعیت مردم روشن گردد.

رئیس کل دادگستری استان ، گردشگری را صنعت درآمدزای روز جهان ذکر کرد و بیان داشت : باید برای رونق این صنعت مهم نیز تلاش کرد و با به روز رسانی زیرساخت های این صنعت در جهت رونق آن گام برداشت.

وی تأمین امنیت گردشگران خارجی در استان را موضوع بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد : گردشگران ، سفیران معرفی استان و کشور در خارج از کشور محسوب می شوند و نباید اجازه داد در مدت اقامت خود در استان کوچکترین اتفاقی ، احساس ناامنی را به آنان انتقال دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.