عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سیاست های اجرایی افزایش اختیارات و استقلال دانشگاه‌ها در مرحله نهایی ابلاغ قرار دارد.

سیاست های افزایش اختیارات دانشگا ه ها در مرحله نهایی ابلاغ است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر منصور کبگانیان در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص افزایش اختیارات دانشگاه ها گفت: بندی در نقشه جامع علمی کشور به افزایش اختیارات و استقلال دانشگاه ها اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور زمان زیادی را صرف این موضوع کرد و سیاست های اجرایی آن را تا آنجا که وظیفه ما بود، اعلام کردیم و اکنون در مرحله ابلاغ نهایی است.  

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: قبل از ابلاغ، سیاست های اجرایی افزایش اختیارات و استقلال دانشگاه‌ها برای آخرین بار به وزرای علوم و بهداشت ارایه می شود تا اگر نظر اصلاحی دراین رابطه دارند، اعلام کنند.

کبگانیان تاکید کرد: این سیاست های اجرایی اگر توسط دو وزارت خانه (علوم و بهداشت ) و دانشگاه آزاد اجرایی شود، راه برای افزایش اختیارات و استقلال دانشگاه ها هموار می شود.

وی افزود: به طورنمونه هیات امناء دانشگاه‌ها، براساس اختیاراتی که دارند می توانند مصوبات مالی برای آیین نامه های خاص تصویب کنند که متاسفانه برخی وزارت خانه ها آن را کمتر به رسمیت می شناسند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: به نظر من مقرراتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با هیات امناء تصویب کرده، بسیار مترقی بوده و می تواند اختیارات دانشگاه ها را افزایش دهد.

علی اصغر رستمی ابوسعیدی - رئیس مرکز هیأت های امنا و هیأت های ممیزه وزارت علوم نیز در این باره به مهر گفت: افزایش اختیارات دانشگاه‌ها در دست بررسی بوده و در دستور کار قرار دارد ولی هنوز نهایی نشده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور دراین خصوص صحبت کرده که اختیارات دانشگاه افزایش یابد ولی اینکه چه بخش و محورهایی هنوز مشخص نشده است مطمئنا براساس اسناد بالادستی تهیه شده و برخی از اختیارات به دانشگاه‌ها واگذار می شود .

رئیس مرکز هیأت های امنا و هیأت های ممیزه وزارت علوم افزود: درحال حاضر مشغول رایزنی با شورای عالی انقلاب فرهنگی  هستیم.

موضوع افزایش اختیارات دانشگاه ها چندی است که از سوی مسئولان دولت حتی شخص رئیس جمهور در مراسم مختلف اعلام می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.