محسن رحیمی عنبران:قدس ویژه خراسان - فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری سارق مسلح سه بانک مشهد در مشهد خبر داد.

سارق مسلح بانکهای مشهد :پول ها را به طلبکارانم می دادم!

به گزارش خبرنگارما ، سردار سرتیپ بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما گفت : تلاش مستمر و کار اطلاعاتی دقیق و هدفمند کارآگاهان اداره آگاهی استان ظهر دیروز به ثمر نشست و سارقی  که سه شعبه از بانکهای صادرات،ملت و مسکن را مسلحانه مورد دستبرد قرار داده بود،به طرز غافلگیرانه ای در منزلش در شهر مشهد دستگیرشد.

 وی افزود: تحقیقات پلیس برای کشف دیگر سرقتهای احتمالی این سارق با انتقال این متهم به اداره آگاهی استان آغاز شده است و با توجه به اینکه هم اکنون در دقایق نخست بازداشت این متهم هستیم، ارائه جزئیات بیشتر در این باره به بازجویی های تخصصی پلیس از وی بستگی دارد.

 درهمین حال سرهنگ بیدمشکی ،رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ما ،با بیان اینکه تیمی ویژه برای پیگیری و شناسایی عامل این سرقتها تشکیل شده افزود: کار اطلاعاتی خود را در جهت بازداشت این سارق آغازکردیم که خوشبختانه گزارشهای مردمی و همچنین تحقیقات پیچیده اطلاعاتی کارآگاهان اداره آگاهی استان منجر به کشف سرنخهای اساسی برای بازداشت این متهم شد.

وی افزود:در نهایت این سارق مسلح ظهر دیروز درمنزل مسکونی اش به طرز غافلگیرانه ای دستگیر و در همان دقایق اولیه بازداشت ،به انجام این سرقتها اعتراف کرد.

همچنین  صادقی، دادستان مشهد با تقدیر وتشکر از تلاش نیروی انتظامی که در کمترین زمان ممکن این سارق مسلح را دستگیرکرد، خاطرنشان ساخت : دستگاه قضایی درخواست  کیفرخواست این سارق را با اشد مجازات به دادگاه خواهد فرستاد تا درس عبرتی برای سایر افرادی باشد که با انجام چنین اقدامهایی ،قصد ناامن کردن شهر مشهد و تشویش اذهان عمومی را دارند .

شایان ذکر است، این سارق مسلح درگفت وگویی کوتاه با خبرنگار قدس خودش را شاغل معرفی کرد که در امر خرید و فروش خودرو مشغول بوده وهمچنین  متاهل و دارای فرزند است .

وی مدعی شد، انگیزه اش از این سرقتهای سریالی ،بدهکاری مالی بوده وتمامی پولهایی را که ازاین بانکها سرقت کرده است به طلبکارانش داده و همچنان نیز بدهکار است.

 به گزارش قدس طی سه مورد سرقت مسلحانه از بانکهای ملت شعبه کوهسنگی، مسکن شعبه المهدی منطقه سیدی و بانک صادرات شعبه علامه طباطبایی شهر مشهد در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری در مجموع دو میلیارد و 183 میلیون ریال وجه نقد توسط این متهم به سرقت رفت.

اولین سرقت مسلحانه از بانک طی سال جاری در مشهد، 24 فروردین ماه انجام شد و طی آن جوانی با استفاده از یک قبضه اسلحه کلت کمری مبلغ یک میلیارد و 373 میلیون ریال از بانک مسکن شعبه المهدی واقع در منطقه سیدی مشهد سرقت کرده و با موتورسیکلت از صحنه گریخت.

در دومین سرقت مسلحانه صبح 20اردیبهشت ماه امسال نیز سارق موتورسوار با تهدید اسلحه کلتکمری، ٥٣میلیون تومان وجه نقد را از شعبه بانک ملت کوهسنگی در مشهد به سرقت برد.

گفتنی است در سومین سرقت صبح 22  اردیبهشت ماه  موتورسواري که با کلاه کاسکت چهره خود را پوشانده و يک قبضه سلاح کلت را نيز در دست مي فشرد، وارد يکي از شعبه هاي بانک صادرات در مشهد شد و در حالي که سلاح خود را به طرف کارکنان بانک گرفته بود با ايجاد رعب و وحشت در بين مشتريان و کارمندان از آنان خواست حرکتي نکنند.

سارق جوان که بر اساس تصاوير دوربين هاي مدار بسته فردي چاق و سنگين وزن بود با نزديک شدن به کارکنان بانک 28 ميليون تومان را سرقت کرد و با موتورسيکلت هوندا از محل گريخت. دقايقي بعد با گزارش موضوع به پليس 110، ماموران کلانتري طبرسي جنوبي در محل وقوع سرقت حضور يافتند و به تحقيق در اين باره پرداختند.

فرمانده انتظامي مشهد پس از وقوع این سرقت  گفته بود: سارق در اين سرقت از موتورسيکلت هونداي قرمز رنگ استفاده کرده بود.

سرهنگ نيکمرام غيرواقعي بودن اسلحه به کار گرفته شده در این سرقت را احتمال داده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohamad qasemi IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    4 0
    باید به اشد مجازات برسه تا درس عبرتی بشه برای مجرمای دیگه