۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸
کد خبر: 285381
اخبار ويژه / 15 میلیون ایرانی زیر خط فقر

بازداشت «اوباما» در میامی سمنان!

قدس آنلاین: در عملیات غافلگیرانه پلیس میامی در استان سمنان، شیشه فروش با سابقه این شهرستان معروف به «اوباما» دستگیر و راهی زندان شد.

 

15 میلیون ایرانی زیر خط فقر

ابتکار: برخی آمارهای ارایه شده، تعداد افراد زیر خط فقر در کشور را از 10 میلیون تا 15 میلیون نفر برآورد کرده اند.

 

پناهنده نشدم

فرارو: هادی زنوزی اصل، از مجریان سابق شبکه خبر صداوسیما و رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پس از مدتها غیبت در رسانههای داخلی، سرانجام صبح چهارشنبه بیستم می 2015 در یک رادیوی فارسیزبان در ایالت کالیفرنیا در آمریکا روی آنتن رفت. زنوزی در این خصوص گفت که حضورم در آمريكا براي ادامه تحصيل بوده و خبر برخي رسانهها در رابطه با پناهندگي من كاملاً كذب است.

 

کلاهبرداری 200میلیارد تومانی مسکن

فارس: فردی که به بهانه پیش فروش واحدهای مسکونی در مناطق پاسداران، پیروزی، بزرگراه محلاتی و ازگل بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، با تلاش مأموران پلیس آگاهی دستگیر شد.

 

هیچگونه وجهی از اولیا گرفته نمیشود

مهر: وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اظهارات بذرپاش نماینده مجلس مبنی براینکه باید با«آموزش و پرورش رایگان خداحافظی کرد»، تأکید کرد:هیچ گونه وجهی از اولیای دانش آموزان گرفته نمیشود و اساسا «دانش آموز پولی»موضوعیت ندارد.

 

فرونشست زمین اطراف تخت جمشید

ایرنا: مسعود رضایی منفرد، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: فرونشست زمین در اطراف مجموعه جهانی تخت جمشید، نقش رستم و برخی روستاهای مجاور این یادمانهای تاریخی، در وضعیتی بحرانی است.

 

شهر 100 میلیاردی با پول خون!

ایسنا: عربستان سعودی به دنبال ساخت کلانشهری است که باید دو میلیون نفر را در خود جای دهد. این شهر که قرار است جزو برترین معماریهای خاورمیانه شود، گفته شده تا سال ۲۰۳۵ ساخت آن پایان خواهد یافت. این شهر نوپا که شهر اقتصادی ملک عبدا... نام دارد، قرار است در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال جده، پایتخت اقتصادی عربستان سعودی در کرانه دریای سرخ ساخته شود.

این درحالی است که هم اکنون رژیم آل سعود به کشتار مردم بیدفاع یمن و نابودی زیرساختهای این کشور مشغول است.

 

بازداشت مدیر گروه غیراخلاقی

ابتکار: فرمانده انتظامی دزفول از دستگیری عامل اصلی انتشار فیلم و تصاویر غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی این شهرستان خبر داد.

 

نگرانی ابتکار از پارازیتها

ایسنا: دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر پیگیری دولت یازدهم درباره بحث نظارت بر پارازیتها، ابهامات موجود در این بخش را یکی از موانع نظارت و پایش امواج بیان کرد.

 

عامل مهم آلودگی آب کارون

عصرایران:عباس پاپی زاده، نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: ما منتقد به توسعه نیشکر هستیم، چون اولاً بر کیفیت آب کارون تأثیر منفی گذاشته و دوم اینکه به اهداف توسعهای خود دست نیافته است.

 

قتل عام درختان جنگل شفارود

تابناک: در حالی که جدال برای ساخت بحث برانگیزترین سد در شمال کشور همچنان ادامه دارد، اما تعداد زیادی از درختان ارزشمند جنگلهای شفارود اطراف فضای سد از بین رفتهاند. طبق اسناد موجود، قطع درختان منطقه شفارود در استان گیلان درحالی انجام شده که این پروژه همچنان فاقد تأییدیه ارزیابی است.

 

تجمع مالباختگان مقابل مجلس

ایسنا: جمعی از مالباختگان شرکت لیزینگ یاس خودرو در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. مالباختگان از کمیسیون اصل 90 مجلس درخواست داشتند تا به این موضوع رسیدگی کنند.

 

واکنش وزیربه نامه 4000 استاد

خبرآنلاین: محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه نگاه یک از شبکه یک، گوشه هایی از عملکرد وزارتخانه متبوع خود را تشریح کرد ودر بخشی از این برنامه درباره نامه چهار هزار استاد گفت: نامه (منسوب به چهار هزار استاد) در سایتها بود و من هم دیدم. این امضا ندارد وبعد هم مطالب، طوری است که تناقص هم در آن دیده می شود و مشخص نیست چه کسی این را نوشته.

 

معضل طلاق پس از زندان

آنا: علی اصغر جهانگیر، معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان زندانهای کشور با بیان اینکه 20 درصد زندانیان کشور پس از آزادی با طلاق مواجه میشوند، گفت: 150 هزار متاهل در زندانهای کشور به سر میبرند که 111 هزار نفر آنان فرزند دارند. وی افزود: این زنگ خطری برای جامعه است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

فروش قبرهای میلیاردی در تهران!

فرارو: یک مسؤول كه خواست نامش عنوان نشود، گفت: قبرهای چند صد میلیونی، قبرهايي هستند كه در زيارتگاهها وجود دارند. مثلاً قبر در امامزاده طوبي شهرري ٣٠٠ ميليون تومان است و در امامزاده صالح تا يك ميليارد تومان هم ميرسد.

 

انجمنخیریه و خرید و فروش کلیه

ایلنا: بیتوجهی به بازار دلالی کلیه سبب شده که پای انجمنهای خیریه نیز به خرید و فروش کلیه باز شود و مشکلات دیگری سر راه بیماران و فعالان قانونی این حوزه قرار گیرد.

 

احمد توکلی: مطمئنم تبرئه می شوم

ایرنا: احمد توکلی، نماینده مجلس در پایان جلسه دادگاهش در جمع خبرنگاران گفت: مطمئنم که تبرئه می شوم، همانطور که سه تن از شاکیان خصوصی از جمله سعید مرتضوی، محمود احمدی نژاد و سیدرضا صالحی امیری از شکایت خود علیه من انصراف دادند. وی ادامه داد: نتیجه نهایی دادگاه پس از شور نهایی هیأت منصفه طی چند روز آینده اعلام می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.