۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
کد خبر: 285383

برج‌ساز تبهکار در شمال پایتخت ثروتی 200 میلیارد تومانی به جیب زد تا اینکه پشت فرمان خودروی لوکس گرفتار شد.

محاصره برج‌ساز 200 میلیاردی در خودروی لوکس

به نوشته ایران،از آذرماه سال 93 وقتی گروهی زن و مرد که در دام یک برج‌ساز فریبکار افتاده بودند، در شعبه 13 بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران خواستار رسیدگی به این سناریوی کلاهبرداری شدند، تیمی تخصصی از اداره 14 پلیس آگاهی تهران دست به کار شد تا مرد شیاد را ردیابی کند.  همه فریب‌خوردگان در ادعاهای مشابه فاش کردند که در زمان مراجعه به دفتر یک شرکت خصوصی واقع در برج تجاری هروی اقدام به تنظیم قرارداد و پرداخت پول به حساب بانکی مدیر شرکت برای پیش خرید واحد مسکونی کرده‌اند اما پس از مدتی متوجه توقف پروژه و تعطیلی دفتر این شرکت شده‌اند.  یکی از این طعمه‌ها که 670 میلیون تومان به حساب مدیر شرکت به نام «مهدی» واریز کرده است، گفت: چندی پیش در محدوده پاسداران به دنبال خرید یک واحد مسکونی بودم، از طریق بنگاه‌های مسکن اطلاع پیدا کردم مهدی اقدام به پیش فروش تعداد محدودی واحدهای مسکونی با شرایط بسیار مناسب در این منطقه کرده به گونه‌ای که قیمت تمام شده این واحدها نسبت به واحدهای مشابه بسیار ارزان‌تر محاسبه شده است. با مراجعه به دفتر شرکت مهدی در برج تجاری هروی، اقدام به تنظیم قرارداد و پرداخت 670 میلیون تومان به حساب وی کردم. قرار شد تا مجتمع مسکونی حداکثر تا یک سال دیگر تحویل داده شود اما پس از چند هفته، زمانی که برای پیگیری نحوه پیشرفت کار به محل پروژه رفته بودم، متوجه شدم هیچگونه پیشرفتی در ساخت و ساز صورت نگرفته به همین خاطر به دفتر شرکت رفتم و پی بردم شرکت نیز تعطیل شده و بجز من، زنان و مردان زیاد دیگری به همین شیوه و شگرد در دام کلاهبردار افتاده‌اند.
کارآگاهان خیلی زود پی بردند مرد کلاهبردار مهدی 44 ساله است که از مجرمان قدیمی بوده که بارها به خاطر کلاهبرداری به زندان افتاده است. این تجسس‌ها نشان داد مهدی همزمان با تأسیس شرکت کاغذی و حتی بدون ثبت آن اقدام به جابه‌جایی خانه خود در منطقه عراقی کرده و گریخته است.
کارآگاهان در شاخه دیگری دریافتند همه طعمه‌های مرد برج‌ساز از طریق بنگاه‌های مشاوره مسکن به مهدی معرفی شده‌اند که نشان می‌داد مهدی از بنگاه‌های مسکن در منطقه پاسداران در حالی که نقش یک برج‌ساز را بازی می‌کرد، برای رسیدن به اهدافش سوء‌استفاده کرده است.  مردان بنگاهی نیز همگی فریب چرب‌زبانی‌های مهدی را خورده و هر کسی که به آنان مراجعه می‌کرد او را به برج «هروی» معرفی می‌کردند.
عجیب‌تر اینکه مهدی در پروسه کلاهبرداری‌اش یک واحد را به چند نفر فروخته و برای جلب اعتماد طعمه‌هایش برخی مراحل مقدماتی برج‌سازی را نیز عملیاتی کرده و سرانجام پس از برداشت همه پول‌ها فراری شده است.  این شیاد میلیاردی تحت تعقیب گرفته شد و این در حالی بود که هیچ ردپایی از خود برجای نگذاشته بود. کارآگاهان پس از پنج ماه اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه برج‌ساز فریبکار را در «ازگل» شناسایی کردند و با کنترل نامحسوس آنجا، به کمین نشستند.  سرانجام اردیبهشت ماه سال‌جاری برج‌ساز تبهکار سوار بر خودروی لوکس می‌خواست از مخفیگاهش خارج شود که دستگیر شد.  این مرد شیاد در بازجویی‌ها با پذیرفتن اغفال میلیاردی طعمه‌هایش گفت: همه بنگاهی‌ها تصور می‌کردند من برج‌ساز هستم و براحتی فریبم را می‌خوردند، من نیز با شناسایی برخی از پروژه‌های ساختمانی به بهانه مشارکت در ساخت و ساز اقدام به تنظیم قرارداد با صاحب زمین می‌کردم. از سوی دیگر و بدون اطلاع وی با طرح موضوع پروژه ساختمان‌سازی اقدام به پیش فروش واحد‌های به ظاهر در حال ساخت کرده و زمانی که افراد مورد نظرم  به محل دفتر شرکت مراجعه و  خواستار بازدید از محل ساخت و ساز می‌شدند، آنها را بالای سر همان ساختمان می‌بردم و آنان  نیز با مشاهده انجام برخی اقدامات طرح ساختمان‌سازی از قبیل گودبرداری و اسکلت‌زنی، پول‌های میلیونی را در قالب قرارداد پیش‌فروش به حساب من واریز می‌کردند بدون آنکه اطلاع داشته باشند خانه‌ای خیالی خریده‌اند.
بنابر این گزارش، پلیس با شناسایی طعمه‌های این مرد شیاد با یک ارزش 200 میلیارد تومانی روبه‌رو شد و از اقدامات مشابه مهدی در دیگر مناطق تهران بویژه در مناطق پیروزی، بزرگراه محلاتی و ازگل پرده برداشت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عاشق ايران عزيز IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    7 2
    از مامورين آگاهي و نيروي انتظامي تشکر ميکنم که از حقوق شهروندان پاسداري ميکنند. لعنت خدا به همه سودجويان و کلاهبرداران که با آبروي مملکت بازي ميکنند و ريشه بي اعتمادي را در مملکت گسترده تر ميکنند. الهي که نسل شان به نابودي برگرده.
  • بنده خدا IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    4 0
    اخرش چی میشه
  • ملت IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    آخرش اینکه پول را خورد نوش بعد میاد مثله فیلم سگ کشی میشه !!!