قدس آنلاین : مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: عملیات گاز رسانی در استان اصفهان از سال ۱۳۴۸ آغاز شده و در دوران پس از انقلاب با روندی شتابان ادامه یافت تا جایی که امروزه استان اصفهان در جایگاه نخست اجرای پروژه های گازرسانی در کشور قرار دارد.

اصفهان در جایگاه نخست گازرسانی کشور قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین  از اصفهان، سعید مومنی با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۰۳ شهر از مجموع ۱۰۶ شهر استان اصفهان از نعمت گاز برخوردارند و این در حالی است که یک‌هزار و ۲۶۵ نفر از جمعیت روستایی استان نیز تحت پوشش اداره گاز استان قرار دارند.
وی میزان ذخایر گازی کشور را ۳۳ ترلیون متر مکعب اعلام کرد و تصریح کرد: سهم گاز در سبد انرژی کشور بیش از ۶۸درصد است و این در حالی است که این میزان در استان اصفهان بیش از ۷۰درصد می باشد.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان همچنین میزان مصرف گاز در بخش‌های مختلف استان در سال گذشته را ۲۰ میلیارد متر مکعب برشمرد و اظهار کرد: از این میزان ۴۸درصد در بخش صنعت ۱۵درصد در بخش نیروگاهی و مابقی در بخش خانگی به مصرف رسیده است.
وی تاکید کرد: با توجه به وجود ذخایر عظیم گازی در کشور لازم است تا با حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی منابع گازی به عنوان سوخت غالب کارخانجات صنعتی تبدیل شود و استان اصفهان در سطح کشور در این عرصه نیز پیشگام است.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان در شمار شهرهای آلوده کشور از نظر آلودگی های ناشی از استفاده از سوختهای فسیلی قرار دارد توسعه صنایع گاز سوز سهم موثری در کاهش آلایندگی استان خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.