قدس آنلاین : رئیس اداره فنی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان گفت: علیرغم اینکه اصفهان رتبه اول تعداد مجتمع‌های بین راهی کشور را به خود اختصاص داده است اما تقاضا برای احداث مجتمع‌های بین راهی در این استان افزایش یافته است.

اصفهان رتبه اول تعداد مجتمع‌های بین راهی کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین  از اصفهان، محمدعلی صلواتی اظهارداشت:‌ در حال حاضر 36 مجتمع بین راهی در استان اصفهان در حال فعالیت هستند و در حال حاضر نیز 19 مجتمع بین راهی در حال احداث است.

رئیس اداره فنی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان از صدور 15 موافقت اصولی برای احداث این مجتمع ها خبر داد و گفت: 22 پرونده نیز در حال تکمیل است تا موافقت اصولی کسب کنند.

وی یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاران در این زمینه را عدم ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت عنوان کرد و افزود: بانک‌های عامل حمایت‌های لازم را از این طرح‌ها ندارند.

صلواتی بیان کرد: پروژه مجتمع‌های بین راهی از جمله پروژه‌های دیربازده اقتصادی هستند و برای به ثمر رسیدن نیازمند ارائه ساز و کار اقتصادی مناسب هستند.

وی با بیان اینکه با احداث مجتمع‌های بین راهی افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای را شاهد هستیم، خاطر نشان کرد: رویکرد به مجتمع‌های بین راهی نباید تنها به بازدهی اقتصادی معطوف باشد.

رئیس اداره فنی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان از دیگر مشکلات مربوط به احداث مجتمع‌های بین راهی را استعلام‌های بسیار زیاد و زمان بر دستگاه‌های مختلف برای ارائه موافقت اصولی عنوان کرد.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شده است که درگاه واحدی برای استعلامات دستگاه‌ها در این زمینه ایجاد شود.

صلواتی تاکید کرد: وظیفه نظارت بر بهره‌برداران این حوزه بر عهده کمیته نظارتی متشکل از نمایندگان استانداری اصفهان،‌شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، ستاد نماز و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.