قدس آنلاین: امام‌پور - فرماندار سابق دزفول گفت: جشن روز مقاومت دزفول باید به صورت ملی برگزار شود.

جشن روز مقاومت دزفول باید به صورت ملی برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا بصیری پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از مقاومت دزفول به عنوان مشق مقاومت نام برد و اظهار کرد: من تؤفیق داشتم که در یکی از سخت‌ترین دوران دزفول فرماندار این شهر ولایتمدار باشم و خاطرات تلخ و شیرین زیادی نیز از آن دوران به یادگار دارم.

وی افزود: دزفول یکی از مکان‌هایی بود که در زمان جنگ مدام در تیررس دشمن قرار داشت و این شهر در سه مرحله جنگ را تجربه کرد.

بصیری‌پور تصریح کرد: مقاومت‌های زیادی از مردم دزفول دیدم و حدود 190 موشک در این شهر پرتاب شد که البته کنترل آن غیرممکن بود، اما در سایر موارد با اعلام صدای آژیر مقاومت‌های خود را نشان می‌دادند.

وی تأکید کرد: وقتی که این شهر برای نخستین‌بار و مقابل مسجد جامع بمباران شد من در صحنه حاضر شده بودم و وحشت و حالتی عجیب در دل حاضران به وجود آمده بود که سبب نگرانی من شد.

فرماندار سابق دزفول عنوان کرد: پس از مشاهده این صحنه موضوع را با علی جنتی, استاندار وقت خوزستان در میان گذاشتم و وی نیز وارد دزفول شد و شنونده اعتراضات مردم این شهر بود.

بصیری‌پور تصریح کرد: در همین شرایط جمعی دیگر از مردم دزفول خطاب به جنتی و من گفتند که آقایان استاندار و فرماندار بروید به امام خمینی (ره) بگویید که همه آب و خاک و مردم این شهر را فدای این انقلاب و نظام می‌کنیم و اینگونه بود که آمادگی و مجاهدت و پیروی از ولایتشان را نشان دادند.

وی تأکید کرد: موشک باران‌ها در دزفول ادامه داشت و در یکی از همین حملات نظامی دشمن مهندس پاکروان از معاونان من در فرمانداری دزفول به شدن مجروح و دچار سوختگی 90 درصد شد، اما وی با تلاش پزشکان زنده ماند و به خدمات خالصانه خود ادامه داد.

بصیری‌پور گفت: این مجاهدت‌ها ادامه داشت تا اینکه در روز چهارم خرداد ماه سال 1365 دزفول آزاد شد و با حضور سرلشگر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر وقت جشن مقاومت و پیروزی دزفول گرفته شد.

وی افزود: مردان و زنان مجاهد و فداکار دزفول در این جشن بزرگ حاضر بودند و نماز شکر به جا آوردند و ذره‌ای هم از کشته و زخمی شدن خانواده هایشان ناراحت نبودند و معتقد بودند که ما آنها را در این راه عظیم تقدیم این نظام و انقلاب کردیم.

رئیس شورای عالی استانها اظهار کرد: من از مسئولان شهرداری و شورای شهر مشهد به علت عدم نصب اطلاعیه و اعلامیه و برگزاری مراسمی به مناسبت چهارم خرداد گلایه‌مند هستم و معتقدم که روز مقاومت دزفول یک روز ملی بوده و باید گرامیداشت آن در سراسر کشور و به صورت پرشور برگزار شود و حتی نام دزفول را هم برای یکی از خیابان‌های همه شهرهای کشور بگذاریم.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.