"پس از اعلام تک‌نرخی شدن بنزین در کشور، یارانه سوخت در بخش کشاورزی نیز حذف شد و با توجه به پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی قیمت سوخت برای تمام زیربخش‌های کشاورزی 20 درصد افزایش یافت".

یارانه سوخت در بخش کشاورزی هم حذف شد
علیرضا مهدی‌زاده - کارشناس سوخت معاونت اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر گفت: در سال‌ گذشته گازوئیل یارانه‌ای برای بخش‌های تولیدی از جمله کشاورزی لیتری 250 تومان و گازوئیل آزاد لیتری 500 تومان بود اما براساس مصوبه شب گذشته هیات وزیران، سهمیه سوخت حمایتی برای همه زیربخش‌های تولیدی از جمله کشاورزی حذف شد.

وی افزود: براین اساس هر لیتر نفت گاز برای بخش کشاورزی هم تک‌نرخی شد و به 300 تومان رسید.

مهدی‌زاده ادامه داد: البته مقرر شده بود که قیمت هر لیتر نفت گاز تک‌نرخی شود و به 500 تومان برسد که با پافشاری و پیگیری وزیر جهاد کشاورزی قیمت هر لیتر نفت گاز برای بخش‌های تولیدی از جمله کشاورزی به 300 تومان رسید.

کارشناس سوخت معاونت اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت سوخت برای کشاورزی مانند دیگر زیربخش‌های اقتصادی کشور یکسان‌ و تک‌نرخی شده است اما روند دریافت سوخت از سوی کشاورزان مانند گذشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس مصوبه هیات وزیران در شب گذشته سهمیه سوخت دولتی حذف شد و بر این اساس بنزین معمولی با قیمت 1000 و گازوئیل با قیمت 300 تومان تک‌نرخی شدند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.