پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- تبریز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: با عنایت به اهداف سند تدبیر و توسعه تعیین شده در استان و برنامه افزایش تولید، ظرفیت تولید فولاد در استان به 21 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

ظرفیت تولید فولاد در آذربایجان‌شرقی به 21 میلیون تن افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسین نجاتی در گفت‌و‌گو با جمعی از صنعتگران، ظرفیت فعلی تولید فولاد در استان را سالانه 6 میلیون تن عنوان کرد و اظهار داشت: طبق برنامه توسعه به این مقدار ظرفیت 15 میلیون تن افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 20 واحد فعال فولادی با ظرفیت 6 میلیون تن در سال، اقدام به تولید انواع محصولات فولادی اعم از میلگرد، نبشی و بیلت فولادی و غیره کرده‌اند.

نجاتی میزان اشتغال و سرمایه‌گذاری این تعداد واحد فولادی در استان را به ترتیب 6 هزار نفر و یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان، تعداد 70 فقره جواز تأسیس و طرح توسعه‌ای صادر شده است که پیش‌بینی‌ها نشان از افزایش 15 میلیون تنی فولاد استان در 5 سال آینده دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: این تعداد جواز با سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد ریالی و اشتغالزائی 8 هزار نفری پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.