قدس آنلاین- تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برخی ها در صدد ایجاد دوستی و رابطه با شیطان بزرگ، آمریکا هستند اما باید بدانند این ارتباط و دوستی عایدی جز ذلت و عقب ماندگی نخواهد داشت

رابطه با آمریکا جز ذلت و عقب ماندگی عایدی ندارد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز در دیدار با لشگر عملیاتی سپاه عاشورا، با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: خداوند متعال فوز و رستگاری را در سایه ایمان، هجرت و جهاد فی سبیل الله می داند و کسانی که از سرمایه ایمان برخوردار بوده و به مبدآ و معاد اعتقاد داشته و اهل هجرت باشند قطعا رستگاری ابدی از آن آنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه هجرت به دو معنی ظاهری و معنوی تقسیم می گردد، افزود: هجرت ظاهری بدین معنی است که فرد برای یادگیری علم یا تامین معاش خود و خانواده از زادگاه خود به جای دیگری هجرت نماید، اما هجرت معنوی کوچ کردن از رذائل و آلودگی ها به سمت فضائل و مکارم اخلاقی است و بالاترین هجرت هاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: کسانی که به مبدا و معاد اعتقاد داشته و دارای سرمایه ارزشمند ایمان و عمل صالح هستند قطعا رستگار خواهند شد نه آنانی که صرفا دارای سرمایه های مادی بوده و از ایمان و عمل صالح تهی هستند، چرا که اصل و مقصد نهایی جهان آخرت بوده و سرمایه ای در آن جا به درد خواهد خورد عبارت است از سرمایه های معنوی و ایمان.

وی اضافه کرد: آن جهادی مقدس است که در راه خدا برای خدا و ارزش های الهی باشد چه جهاد نظامی باشد چه جهاد علمی و چه جهاد مالی، اما آنچه مهم بوده و از ضرورت برخوردار است عبارت است از این که همه این جهاد ها برای خدا و در راه او باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حتی اگر هجرت معنوی به خاطر خدا نباشد ارزشمند نیست و اگر در مکانی قرار بگیرد که لوازمات گناه و رذائل در آن فراهم باشد باید از مکان خود به مکانی پاک هجرت نماید و یا آنکه خود و خانواده اش باید طوری باشند که رذائل آن مکان تاثیری نگذاشته و بلکه آن ها در آن مکان تاثیر مثبت بگذارند.

وی ادامه داد: مهمترین مسئله ای که در انجام هر کاری باید مورد توجه قرار گیرد، به خاطر خدا کار کردن است و یکی از مصادیق بارز این مطلب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و سپاه نیز از افرادی پذیرش می نماید که خلوص نیت و ایمان داشته و برای خدا کار می کنند و هر وقت که نیاز به هجرت بود داوطلبانه در آن شرکت می نمایند.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: افرادی که جذب سپاه می شوند باید مورد تعلیم فضائل و تعلیمات مذهبی و اخلاقی قرار گیرند.

وی بیان کرد: جهاد فی سبیل الله جزو وظائف اصلی سپاه پاسداران است و باید با گروهک ها و دشمنان این مرز و بوم مبارزه کرده و آنان را به خاک مذلت بنشانند.

امام جمعه تبریز افزود: آن نیرویی که دلسوزانه و مخلصانه به جبهه های نبرد پا گذاشته و حماسه ها آفرید عبارت بود از سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی.

وی خاطرنشان کرد: آزاد سازی خرمشهر با وجود آن همه نیروی برجسته عراقی و تجهیزات غنی نظامی اعجاز آمیز بود و یقینا با امداد غیبی صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اذعان کرد: اگر سپاه نبود معلوم نبود سرنوشت جنگ نابرابر ایران و رژیم بعث عراق چگونه رقم می خورد و این مطلب مورد اعتراف دوست و دشمن است و جوانان مومن و ولایی با ایمان راسخ توانستند دشمنی را که همه دنیا آن را پشتیبانی می کرد را مفتضحانه شکست دهند و این نشان دهنده قدرت معنوی بالای رزمندگان اسلام بود.

وی تصریح کرد: دشمن که نتواسته از طریق نظامی اقدام به تهاجم نماید، از طریق جنگ فرهنگی وارد میدان شده است و بسیجیان ورزمندگان اسلامی امروزه علاوه از آموزش های نظامی باید به لحاظ نبرد فرهنگی نیز آماده شده و تحت فرماندهی روحانیت اصیل و انقلابی وارد میدان مبارزه شده و در صدد شکست دشمن باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بصیرت داشتن و بصیرت افزایی در هر زمانی از اهمیت برخوردار است علی الخصوص امروزه که تحت تهاجمات گسترده فرهنگی دشمنان قسم خورد ایران اسلامی هستیم.

وی در ادامه افزود: کسانی رستگار شده و ایمان خواهند آورد که اهل صبر و بصیرت بوده و مواضع حق و باطل را از هم تشخیص دهند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که خط ولایت، موضع حضرت امیرالمومنین علی (ع) است، تصریح کرد: اگر اشخاصی از جمله دگر اندیشان و غرب اندیشان و آمریکا دوستانی پیدا شوند و در صدد تضعیف خط ولایت فقیه بر آیند، که اطلاعات دقیقی در این زمینه داریم که برای رسیدن به این هدف شوم خود، اقدامات گسترده خود را آغاز کرده اند، باید با آنان مقابله جدی کرد.

وی اضافه کرد: برخی ها در صدد ایجاد دوستی و رابطه با شیطان بزرگ، آمریکا هستند اما باید بدانند این ارتباط و دوستی عایدی جز ذلت و عقب ماندگی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: امکان دارد که دشمن، سفیهان داعشی را علیه ایران عزیز برانگیزاند و به همین خاطر نیروهای نظامی باید آمادگی خود را حفظ کرده و برای مقابله با هرگونه توطئه و تجاوزی خود را آماده و تجهیز نمایند تا جواب قاطع و دندان شکنی دهند.

وی خاطر نشان کرد: اگر دشمن بخواهد جنگ های نیابتی را به طرف مرزهای ما بکشاند مطمئنا نیروهای مسلح ما بلکه تمام ملت ما با تمام توان خود وارد میدان شده و در کمتر از شش ساعت پاسخ پشیمان کننده ای به آنان داده و تمامی آنان را قلع و قمع خواهیم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در جنگ فرهنگی دیگر چیزی نمانده که به کار نبندند و لازم است که نیروهای نظامی و فرهنگی ما آماده و تجهیز شوند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: بیگانگان به بهانه مذاکرات هسته ای می خواهند از مراکز نظامی و دانشمندان ما جاسوسی کنند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.