«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته ای را مرتبط با اصل مذاکرات ندانست و گفت: در دولت قبل این اجازه صادر و مصاحبه هایی هم با دانشمندان هسته ای کشورمان توسط مأموران آژانس انجام شد.

دولت قبل اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته ای را داده بود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، محمدجواد ظریف با اشاره به مخالفت رهبر معظم انقلاب با خواسته کشورهای غربی مبنی بر مصاحبه با دانشمندان هسته ای کشور، گفت: به طور حتم رویکرد همه ارکان نظام پیروی از دستورات رهبر معظم انقلاب است.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: البته موضوع مصاحبه با دانشمندان هسته ای، ارتباطی به اصل مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 ندارد و این یک مساله جنبی و فرعی است و حدود 10 سال است که کشور برای حل این ادعاها و بهانه ها اقداماتی کرده است.

وی ادامه داد: در این رابطه روش هایی برای رفع ابهامات صورت گرفت و حتی در دولت سابق مصاحبه هایی با دانشمندان هسته ای کشورمان از سوی مأموران آژانس انجام شد.

ظریف افزود: در آن دوران با افراد مختلف در ایران مصاحبه شد و حتی آن ها از مراکز و اماکن مربوطه بازدید کردند، اما هیچ ابهامی پیدا نشد که این موضوع نشان دهنده بهانه جویی غربی ها است.

وزیر امور خارجه با اشاره به ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر موافقت ایران برای مصاحبه با تعدادی از دانشمندان هسته ای کشورمان تصریح کرد: آن ها هر چه می خواهند بگویند، زیرا مقامات این کشورها در سال های گذشته انواع صحبت ها و مطالب را مطرح کردند، اما قطعا تیم مذاکره کننده نظر رهبر معظم انقلاب در تمام موارد مذاکرات هسته ای را عینا اطاعت می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.