فرمانده انتظامی خراسان رضوی در نشستی خبری جزئیات کامل دستگیری سارق مسلح بانک‌های مشهد را تشریح کرد.

جزئیات کامل دستگیری سارق مسلح بانک‌های مشهد تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار بهمن امیری مقدم  ظهر امروز در نشست خبری پلیس آگاهی با موضوع دستگیری سارق مسلح بانک‌های مشهد اظهار داشت: دو سال پیش طرحی به تمامی بانک‌ها ارائه شد که اگر به صورت دقیق اجرا می‌شد قطعا این اتفاقات با چنین شدتی شکل نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه باید در بحث پیشگیری قدم‌های بزرگتری برداریم گفت: اگر ما به سمت پیشگیری برویم قطعا از تبعات این گونه اتفاقات کم خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خبرهایی مبنی بر ایجاد مشکلات روحی برای یکی از کارمندان بانکی به گوش می‌رسد که این نشان دهنده این است که اگر همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها از ابتدا کار خود را به خوبی انجام دهند برخی مشکلات در آینده به وجود نخواهد آمد.

امیری مقدم افزود: این سه سرقت مسلحانه به صورت وسیعی در فضای رسانه‌ای و مجازی انتشار یافت که سبب ایجاد ضربه و وارد آمدن خدشه به امنیت شهر بهشت شد لذا ما در این زمینه وظیفه داشتیم تا با تمام توان و قدرت وارد موضع شده و آرامش خاطر را بار دیگر به خانه‌های مردم و سطح جامعه برگردانیم.

وی تصریح کرد: این اتفاقات برای مشهد اصلا خوب نبود اما با این حال اعتقاد داریم که ما به عنوان پلیس حریم رضوی با وجود امام رضا(ع) در این شهر توانستیم آرامش را به شهر بازگردانیم.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی تاکید داشت: در این شهر هیچ اتفاقی صورت نمی‌گیرد که از چشمان تیزبین نیروی انتظامی دور بماند.

وی با بیان اینکه ما خود را پلیس رضوی می‌دانیم گفت: این وظیفه خطیر ما را به آمادگی کامل و ایجاد هماهنگی بالا بین دستگاه‌ها وادار می‌کند.

امیری مقدم افزود:  برخی از مسئولان کشوری نیز نسبت به این سه سرقت مسلحانه در شهر مشهد واکنش‌هایی نشان دادند و همواره درخواست دستگیری مجرم را از عوامل انتظامی استان می‌کردند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی به تشریح چگونگی دستگیری متهم پرداخت و گفت: دستگاه‌های انتظامی، عملیاتی، اطلاعاتی، قضایی و پیشگیری استان توانستند با هماهنگی از یکسری تصاویر نامعلوم به نتیجه‌ای مشخص برسند.

وی ادامه داد: حساسیت این موضوع به گونه‌ای بود که تمامی کلانتری‌ها، یگان ویژه، یگان امداد، اداره اطلاعات و پلیس فتا نیز به پای کار آمدند و برای جمع آوری هرگونه اطلاعات کمک کننده تلاش می‌کردند.

امیری مقدم با تاکید بر سرمایه گذاری بر کمک‌های مردمی خاطرنشان کرد: این نخستین باری بود که چهره متهم بدین شکل در جراید به چاپ می رسید که این کار نیز نتیجه داد و ما در سال همدلی و همزبانی شاهد یک همدلی بسیار گسترده از سوی مردم بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی یادآور شد: پس از چاپ عکس متهم در جراید حدود 50 متهم به واسطه گزارش‌های مردمی دستگیر شدند که حدود 35 نفر از آنها شباهت بالای 90 درصد با مجرم داشتند.

وی با تقدیر ویژه از کلانتری گلشهر خاطرنشان کرد: ما به صورت ویژه‌ای بر روی کمک کلانتری‌ها حساب باز کرده بودیم که در این راستا کلانتری گلشهر با اقدامات و عملیات‌های موثر کمک شایانی در روند این پرونده داشت.

امیری مقدم بار دیگر به تقدیر از کمک‌های مردمی پرداخت و گفت: تلفن‌های تماس 197 و 110 همواره شاهد تماس‌های مردم و ارائه گزارش هایی بود که بعضا در برخی از موارد کمک‌های بسیاری به ما می‌کرد لذا باید گفت که این مردم پشتوانه‌ای بسیار خوب برای همچنین نظامی هستند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف با یکدیگر افزود: در بحث هماهنگی ما شاهد همکاری گسترده و هماهنگ تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه بودیم.

وی بیان داشت: در راستای تحقیقات ما تمامی نیروهای خود را به کارگیری کردیم به شکلی که برخی از نیروها به شکل‌های مختلفی از جمله لباس شخصی در اکثر نقاط شهر در بازه‌های زمانی زیاد به گشت زنی و بررسی شرایط می‌پرداختند که خوشبختانه در برخی از این گشت زنی‌ها مجرمان زیادی که ارتباطی هم با این پرونده نداشتند دستگیر شدند.

امیری مقدم تاکید کرد: در هنگام بررسی‌های موجود ما برای خود در تیم عملیاتی یک تحلیل واحد را در نظر گرفتیم که خوشبتانه همان تحلیل به درستی صورت گرفته بود که منجر به دستگیری مجرم نیز شد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: زمانی که کارهای کارشناسی ما به اتمام رسید موضوع وارد بحث تخصصی شد که این بررسی‌های تخصصی منجر به شناسایی دقیق متهم و سرانجام دستگیری وی شد.

وی با یادآور شدن نخستین سخنان مجرم در بازجویی اولش گفت: هنگامی که مجرم دستگیر و به آگاهی منتقل شد در بازجویی‌های خود تنها بدهکاری را دلیلی اصلی سرقت از بانک‌ها عنوان کرد که این برای ما قابل قبول نیست.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: این موضوع که هرکس برای رفع بدهکاری خود به دزدی دست بزند برای نیروی انتظامی غیر قابل توجیه است لذا در صورتی که کسی این تفکر را در ذهن دارد باید بداند نیروی انتظامی همواره در ایجاد امنیت جامعه تلاش خواهد کرد و اجازه جولان دادن به چنین افرادی را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در راستای تامین امنیت بانک‌ها اتفاق افتاده است گفت: متاسفانه با وجود برخی اتفاقات در راستای بالا بردن امنیت بانک‌ها ما همواره با مشکلاتی روبه رو هستیم.

امیری مقدم افزود: یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در بانک‌ها مورد توجه قرار بگیرد بالا بردن حساسیت کارمندان است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید داشت: با توجه به اینکه این پرونده برای استان بسیار سخت بود اما باز هم ما شاهد دستگیری مجرم تنها 9 روز پس از سرقت آخرش بودیم و باید در این باره تاکید داشت که کشف چنین پرونده‌ای که هیچ اطلاعاتی در مورد آن وجود ندارد بسیار عالی است.

وی ادامه داد: به محض دستگیری مجرم وی به اداره آگاهی منتقل و در کمترین زمان تفهیم اتهام شد اما تنها مسئله‌ای که برای ما مجهول مانده مغایرت اساسی مبلغ اعلام شده توسط مجرم و مبلغ اعلام شده توسط بانک‌ها است که به زودی و با بررسی‌های دقیق مشخص خواهد شد.

امیری مقدم تصریح کرد: چاپ عکس مجرم یک شمشیر دولبه برای این پرونده بود به شکلی که هم می توانست او را فراری دهد از طرفی دیگر می‌توانست سبب شناسایی مجرم توسط مردم شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سارق سه بانک مشهد ساعت 10 صبح روز گذشته در حالی که در محل اختفای خود بود با انجام یکسری ماموریت‌های عملیاتی و اطلاعاتی دستگیر شد و تاکنون به سرقت 160 میلیون تومان اعتراف کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    کسی که سه بار سرقت مسلحانه انجام داده اگر اعدام نشود شهر مشهد روی امنیت را بخود نخواهد دید.