علی محمدزاده: قدس ویژه خراسان - فرمانده انتظامی خراسان رضوی بر لزوم ارتقای تجهیزات ایمنی بانکها تأکید کرد و گفت: نبود مأمور حفاظت، یکی از دلایل مهم در بروز سرقتهای مسلحانه از بانکهاست.

می خواستم  با سرقت خودکشی کنم

سردار بهمن امیری مقدم روز گذشته در نشست خبری تشریح عملکرد پلیس آگاهی خراسان رضوی در دستگیری سارق مسلح بانکهای مشهد افزود: متأسفانه به رغم پیگیری های متعدد، بانک مرکزی تاکنون تأمین مأمور مسلح بانکها را نپذیرفته است.

وی همچنین تشکیل یگان تأمین امنیت بانکها را در سطح کشور و از جمله استان خراسان رضوی مهم ارزیابی کرد.

وی گفت: از دو سال گذشته تاکنون با تعامل بانکها، اقدامهای خوبی برای تأمین اقدامهای حفاظتی و امنیتی برای این اماکن انجام شده، ولی هنوز ضعفهایی باقی مانده که باید با همراهی بیشتر مسؤولان ذی ربط و از جمله بانک مرکزی رفع شوند.

وی تصریح کرد: بانکها باید در کنار تأمین زیبایی ساختمانهای خود، به تأمین مسایل امنیتی از جمله استفاده از مأمور مسلح برای تأمین امنیت و حفاظت توجه بیشتری داشته باشند.

سردار امیری مقدم گفت: به دنبال انجام چند مورد سرقت مسلحانه از بانکهای مشهد در دو سال گذشته، طرحی برای ارتقای این اماکن ارایه شد، ولی هنوز اجرایی نشده است.

وی اظهار داشت: به دنبال سرقت مسلحانه از بانکهای ملت شعبه کوهسنگی، مسکن شعبه المهدی منطقه سیدی و بانک صادرات شعبه علامه طباطبایی طی دو ماه گذشته، موضوع به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی و پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با افزایش اهتمام انجام این سرقتها توسط یک سارق و چاپ تصویر وی در روزنامه و با مشارکت گسترده مردم 50 مظنون در این ارتباط دستگیر شدند که در نهایت با تلاش مأموران انتظامی و پلیس آگاهی، متهم اصلی روز یکشنبه دستگیر و به سه مورد سرقت اعتراف کرد.

وی خاطر نشان کرد: بنابر آمار اعلامی بانکها، در مجموع دو میلیارد و  183 میلیون ریال درجریان این سرقتهای مسلحانه به سرقت رفته بود، ولی این متهم تاکنون به سرقت یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتراف کرده است.

سردار امیری مقدم گفت: این فرد مدعی شده که این مبالغ را بابت بدهی های خود پرداخت کرده که تحقیقات بیشتر از وی در دست اقدام است.

وی گفت: میزان سرقتهای دو ماهه ابتدای سال‌جاری در استان خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش و کشف سرقتها 12 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی هم گفت: در چند سال گذشته تعدادی سرقتهای مسلحانه از بانکها و طلا فروشی های مشهد انجام شده و در یک سال 12 مورد سرقت صورت گرفته بود، ولی با اقدامهای پیشگیرانه، شاهد کاهش این سرقتها بودیم.

سرهنگ حسین بیدمشکی گفت: روزانه 40 گشت ویژه انتظامی و پلیس آگاهی برای شناسایی سارق مسلح بانکهای مشهد در سال‌جاری به کار گرفته شد.

وی گفت: بنا به دلایل مختلف، این آخرین سرقت مسلحانه نخواهد بود و باید با توجه بیشتر به اقدامهای پیشگیرانه و حفاظتی و امنیتی بانکها و طلافروشی‌ها شاهد کاهش بیشتر این معضل باشیم تا این چنین بخش اعظم توان انتظامی صرف این مسأله نشود.

سارق مسلح دستگیر شده به نام «مسعود» 32 سال سن دارد که تا مقطع تحصیلی سیکل تحصیل کرده است، در پاسخ به خبر نگار ما گفت: در انتخاب بانکهایی که می‌خواستم سرقت انجام دهم، فقط خلوت بودن شعبه برایم مهم بود و وجود مأمور پلیس اهمیتی نداشت.

 او در توضیح این حرف خود گفت: می‌خواستم خود کشی کنم، اما نشد و دست به سرقت زدم و مردن در لحظه سرقت برایم مهم نبود، چرا که تمام پولها را به طلبکارانم دادم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.